За много хора сигурността на пътя е по-важна от всичко останало. По-важна от дизайна, мощността или комфорта. Голяма част от тях, независимо дали са шофьори или пасажери, без дори да подозират, се чувстват по-сигурни или дори животът им е бил спасен благодарение на автомобилите, създадени от Volvo. Много от технологиите за сигурност са дело на шведския автомобилен производител, но рядко ще ги чуеш да се изтъкват за това.
Например предпазните колани. Може би дори не знаеш, че триточковите колани, същите, които цял живот ползваш, са разработени и внедрени първо в автомобилите от Volvo. Сигурно донякъде една от причините за това е, че през 1959 година шведите предпочитат да споделят с всичките си конкуренти своя патент, без да искат нищо в замяна. Такава е философията им и по този начин са решени да продължават да се борят за напълно безопасното пътуване на всички хора.
През 1924 година двама приятели, споделящи обща страст към колите - Асар Габриелсон и Густав Ларсон, се срещат в едно от кафенетата в Стокхолм и решават да основат шведска автомобилна компания. Сбъдват мечтата си три години по-късно и я кръщават Volvo. Още с първия си модел поставят основите с желанието си да подобрят сигурността на всеки един човек на пътя, без значение в каква марка кола и от коя страна на платното се движи.
Днес, близо 90 години и много коли по-късно, Volvo продължава да се развива и да е по-съвременно, мощно, елегантно и безопасно от всякога. Преди девет години се появи първият XC60 и бързо се превърна в най-продавания модел на компанията. Сега всички погледи бяха вперени в новия модел и очакванията при появата му на сцената бяха много високи. За да излезе от сянката на предшественика си, шведите се постараха да го облекат в забележителен дизайн, който няма как да те остави безразличен. От фаровете до стоповете - всичко говори на иновативния език на Volvo и в същото време излъчва качество, с което са свързани корените на шведите.
Интериорът оправдава очакванията за луксозния клас с добре подбраните материали и изработката. Аудиосистемата от Bowers & Wilkins осигурява кристален звук от специално разположените високоговорители и суббуфер.
Работата със сензорния екран на таблото е лесна и естествена. Всички функции могат да се контролират интуитивно, подобно на таблет. Системата предлага и интеграция на телефона ти директно на екрана, което улеснява всекидневието или работата ти по време на пътуване.
В търсене на безопасното пътуване
Усъвършенстваната система City Safety засича други автомобили, хора, велосипедисти и дори животни на пътя. Новото при нея е подпомагането на кормилното управление Steer Assist. Тя се намесва, когато автоматичната система за спиране не успее да предотврати сблъсък и помага на шофьора с волана да избегне инцидент. Друга система дава възможност на водачите да избягват удари с автомобили в насрещното платно, като насочва автомобила обратно в собствената лента, отново с автоматично подпомагане на кормилното управление.
Volvo ХС60 предлага полуавтономно шофиране. Така вместо вас колата може да контролира завиването, ускорението и спирането на автомобила при движение по пътища с маркировка и при скорост до 130 км/ч. С новите и с вече съществуващите системи за сигурност от Volvo вървят по предварително начертания път от основателите Асар Габриелсон и Густав Ларсон, които щяха да се гордеят с постигнатото от наследниците им.
Двигатели
Новото ХС60 дебютира на нашия пазар с двулитровия D5 дизелов двигател с мощност от 235 кс. и 480 Нм въртящ момент. Базовата версия е отново с два литра работен обем D4 с мощност 190 кс. и 400 Нм. Бензиновите варианти са двулитров Т6 двигател с турбокомпресор и механичен компресор. Мощността му е впечатляваща за работния обем: 320 кс. и 400 Нм въртящ момент. Има и двулитров Т5 двигател с 254 кс. и 350 Нм.
Поглед към бъдещето отправя Plug-in хибрид версията на Volvo XC60, която идва с задвижваща система директно от големия брат XC90. Бензиновият Plug-in хибриден двигател развива 320 кс отново благодарение на принудително пълнене от турбо и механичен компресор. Общата мощност с тази от електромотора достига до 407 кс. Те са достатъчни за ускорение от 0 до 100 км/ч само за 5.3 секунди. В режим Hybrid предните колела на ХС60 се задвижват от бензиновия мотор, а задните от електрическия. От бутон може моментално да преминете изцяло на електрическо задвижване. Това е особено удобно в тежкия градски трафик и така на електричество можете да изминете пробег от 43 км преди автоматично ХС60 да премине към стандартния хибриден режим.
Впечатляващата динамика на Plug-in хибридната версия с 407 кс идва при нереално нисък разход на гориво от 2,1 л/100 км и вредни емисии от едва 49 г/км според официалните данни. Това е перфектната комбинация от брутална мощ, без чувство за вина при отношението ти към опазване на природата.
Увереност и извън пътя
Новото Volvo ХС60 е оборудвано с въздушно окачване, което заедно с възможността за увеличаване на просвета и системата за задвижване на четирите колела Instant Traction, му помага да преминава от всякъде. Всички бензинови и дизелови двигатели се предлагат с осемстепенната Geartronic автоматична скоростна кутия.
Volvo XC60 стартира на цена от 90 хиляди лева в България. Пълната ценова листа на предлаганите модели и допълнителните екстри можете да разгледате ТУК.
И накрая истината е, че успехът на XC60 не се дължи само на сигурността и иновациите. Тайната на Volvo е в начинът, по който дава възможност на клиентите си да бъдат различни и така успяват да разбият статуквото най-вече на конкурентните предложения от "Големите три": BMW, Mercedes и Audi в класа на луксозните компактни SUV-е.