Sportal.bg
Използвай App-а за
по-добро усещане
Отвори

Един модел в два милиона бройки: Dacia Duster

Един модел в два милиона бройки: Dacia Duster

С продадени над два милиона бройки от лансирането му досега, Duster, автомобил с международно призвание, се е превърнал в един от най-продаваните модели на Групата. SUV моделът на Dacia е оставил своя отпечатък в сегмента. За седем години той е спечелил клиенти, търсещи функционален, надежден и достъпен автомобил. Привлекателната сила на Duster е практически неограничена. Силно атрактивната цена, първокласните офроуд възможности, здравината и дизайнът на модела не оставят никого безразличен. Прочетете нататък, за да научите повече за един революционен модел, който си е спечелил специално място в широкия свят на SUV автомобилите.

Dacia Duster: скандално достъпен SUV
Да се рекламира и продава SUV модел на цената на градски автомобил е смел ход. Когато Dacia прави този ход през 2010 г., тя отбелязва огромен успех. Темата за достъпността е фокусът на рекламата на Duster, в която една донякъде карикатурна двойка пита за цената на Duster след пробно шофиране на автомобила. Когато им казват, че цените започват от 11 900 евро, клиентите са обидени: „Нали не смятате, че ще похарчим толкова малко?“ Ражда се феноменът Dacia Duster. За три години от модела са продадени над 450 000 бройки. Надграждайки този успех, марката лансира Duster с нов дизайн през 2013 г., който е посрещнат със същия ентусиазъм, като настоящата завидна популярност на автомобила бива изразена от 2016 г. нататък в рекламния слоган „Още един кара Duster“ (Another one drives a Duster).

Цената на Duster е определено важна във време на икономическа криза, но успехът на автомобила не може да се сведе единствено до атрактивната му цена. Присъщата на модела проходимост върху всякакъв терен също допринася значително за успеха му. Дизайнът на автомобила не оставя място за съмнение относно неговия SUV характер. Без да е прекален, стайлингът е на истински модел със задвижване на 4-те колела. Предната част излъчва усещане за здравина. Широките закръглени калници, двойни светлинни елементи и защитната броня ясно изразяват ДНК-то на SUV. Увеличеният пътен просвет, големите джанти (16") и множество защитни функции приканват водачите да се осмелят да поемат по най-трудните пътища и писти.

Интериорът е също толкова изключителен, с модерно, функционално и модулно купе. Но дързостта на SUV модела на Dacia не спира дотук - той включва оборудване, характерно за C сегмента, на цени, типични за В сегмента.

За пореден път Dacia разчупва установените стандарти
С лансирането на Duster, Dacia затвърждава своята дързост, видяна за  първи път шест години по-рано с пускането на пазара на Logan. Марката Dacia се превръща в еталон с нови подходи към употребата на автомобили. Тя разчупва установените стандарти за пореден път с лансирането на Duster - истински, просторен и функционален SUV на цената на компактен автомобил.

Както с всички модели Dacia, Duster цели клиенти, които искат да купят автомобил на сравнително ниска цена, достъпен автомобил с оборудване, отговарящо на техните нужди.  В допълнение към своята достъпност, марката навлиза в нова територия: пазара на SUV автомобили. Това служи за спечелване на нови клиенти, търсещи автомобил с истинска проходимост върху всякакъв терен. Тези нови клиенти включват купувачи на нови автомобили и такива, които иначе биха купили употребяван автомобил. С нов пазар и нова клиентска база, марката Dacia увеличава успеха си и дори формира своя собствена общност. Общността на Dacia организира пикници, които всяка година привличат хиляди хора в много страни, където присъства марката. Клиентите на Dacia са истински фенове, много активни в социалните мрежи. Повече от обикновени клиенти, те са най-добрите посланици на марката.

Duster излиза, за да завладее света
Duster е създаден в отговор на просто наблюдение: в световен мащаб съществува реална нужда от просторни, здрави и достъпни автомобили 4x4. Но по това време тази нужда е в голяма степен незадоволена. Затова Dacia разработва и предлага за първи път в света SUV модел, насочен основно към развиващите се пазари. Нуждите на европейските водачи също биват взети предвид още в началото на проекта.

В развиващите се страни средните класи се стремят да притежават модерни автомобили, илюстриращи социалния им успех. Те търсят също здрави, надеждни и функционални автомобили, които могат да устоят на сурови и различни климати и условия на употреба (като дълги разстояния и стръмни, почти непроходими пътища). Съществуващите SUV автомобили, повечето от тях вносни, често надвишават бюджетите на средните класи.

В Европа успехът на Dacia демонстрира съществуването на клиенти, търсещи модерни, надеждни и достъпни автомобили. Но като цяло, предложението 4x4, макар и широко, се отнася повече за ефектни и скъпи модели – често неадаптирани за офроуд употреба – отколкото за функционални и достъпни автомобили с проходимост върху всякакъв терен.

Лансиран първоначално под марката Dacia, Duster се рекламира и продава под марката Renault  през 2011 г. в Латинска Америка (включително Бразилия, Аржентина, Мексико, Чили и Колумбия) и впоследствие в Русия и Индия. Под марката Renault, Duster е истинска движеща сила на имиджа. Моделът е насочен към водачи, търсещи престижен SUV автомобил с истински офроуд възможности. Европейската версия на Duster е адаптирана да отговори на специфичните очаквания на международните клиенти, включително версия „за изключително студено време“ за Русия, модел за Бразилия, който е гъвкав по отношение на горивото, и модел с десен волан със специален дизайн за Индия.

Проектиран да поеме по всички видове пътища и писти
От пускането му на пазара Duster се предлага не в една, а в две версии:
версия 4x4 за клиенти, търсещи автомобил с истинска проходимост върху всякакъв терен
версия 4x2 за клиенти, търсещи функционалността на модел с проходимост върху всякакъв терен и високо разположена позиция за шофиране.

Duster e изключително удобен за потребителя. Теглото на автомобила (1 160 кг за 4x2, 1 250 кг за 4x4) в съчетание с компактните му размери го правят особено пъргав. Подрамата е адаптирана за употреба по всякакви пътища и върху всякакъв терен, благодарение на:
увеличен пътен просвет от 210 мм
къс надвес (822 мм отпред, 820 мм отзад)
намалени ъгли (30° преден ъгъл на заход, 23° ъгъл на преодоляване и 36° заден ъгъл на заход).

Характеристиките на управление и проходимост върху всякакъв терен на Duster са напълно изпитани в известни състезания за моторни спортове, включително състезанието върху лед Trophée Andros (Франция), дамското рали Rallye des Gazelles (Мароко) и състезанието за планинско изкачване Pikes Peak International Hill Climb (САЩ).

Само няколко дни преди лансирането му Dacia Duster финишира на първо място в състезанието Rallye Aicha des Gazelles в категорията кросоувър, демонстрирайки своята проходимост върху всякакъв терен, здравина и надеждност. Същото важи и за състезателната версия на Duster, пилотиран от Ален Прост по ледените писти на Trophée Andros през зимата на 2009/2010 г. Duster печели второ място в общото класиране след седемте състезания за сезона.

Duster поема ново предизвикателство през 2011 г., заемайки се с преодоляването на Pikes Peak International Hill Climb. Първото му участие в легендарното състезание е доста впечатляващо, като Dacia Duster No Limit финишира трети.

Днес Duster се продава в около 100 страни под марките Renault и Dacia. За седем години Duster се доказва като огромен успех, със световни продажби от над два милиона автомобила.

Историята на Duster продължава и през 2017 г. с представянето на новия Duster на Автомобилния салон във Франкфурт на 12 септември.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти