През 1938-а година Volvo пускат на пазара нещо повече от кола. Представят машина с призвание, която ще живее нелекия живот на работен кoн, обикалящ града и околностите му, ще превозва хора и каквото още се качи, ще търпи шведски студ и няма да се оплaква. Моделът се казва PV801, има стъкло между предната и седалка и е такси.
Разбира се, от Volvo предлагат версия и без въпросното разделение, която се води PV802. Продавали са го и само като шаси, както и с по-дълга база.
Дизайнът на PV800 серията е почти революционен за компанията, защото е с V-образен нос и американски заоблен стил. И двете версии са можели да превозят осем души благодарение на допълнителните сгъваеми седалки.
@@@
Моделът, който в Швеция гальовно наричали Прасе, се е произвеждал 1947-а, и от него са се пръкнали над 2000 бройки. Двигателят бил 3.7-литров 6-цилиндров с 84, 86 или 90 кс. Трансмисията била 3-спененна, със скоростен лост, разположен на пода, а спирачките били хидравлични и на четирите колела.
Освен за такси, PV801 често се преобразувал и в линейка, защото след сгъване на всички задни седалки, можело да се сложи носилкa.
Volvo PV801 преживява Втората световна и дори се ползва за разработка на компанията за военните със задвижване на четирите колела. Тя е сериозна машина, изпълнила успешно мисията си.