В момента следващото поколение на BMW Серия 3 Седан преминава през решаващите етапи по своя път към готовност за серийно производство. За тестовете и настройка на динамиката на управлението е възможна само една писта: легендарната Северна отсечка на Нюрбургринг. Тестовете на "Зеленият ад" по традиция служат като бойно кръщение за технологиите на задвижването и окачването на новоразработените модели на BMW. Там за маскираните прототипи на новото BMW Серия 3 Седан е подготвена особено разнообразна изпитателна програма. Защото с всеобхватната модернизация на окачването на колелата, пружините и амортисьорите, кормилното управление и спирачната система с всяка следваща обиколка по пистата конструкторите имат разнообразни възможности за оптимизиране на комфорта на возене.
Дори и само базовата концепция на модела с 4 врати показва до каква степен развойният процес е фокусиран върху повишения спортен дух. Центърът на тежестта на автомобила е с около 10 мм по-нисък в сравнение с предишния модел, разпределението на теглото между осите е балансирано хармонично в съотношение 50 : 50, без отчитане на допълнителното оборудване собственото тегло е понижено с до 55 кг. От друга страна, значително са повишени устойчивостта на каросерията срещу усукване и свързването на компонентите на окачването, които са от решаващо значение за настройките на кормилното управление и акустиката при шофиране. Пъргавината и прецизността на кормилното управление се повишават благодарение на значително разширените следи, повишените стойности на камбъра осигуряват допълнителен потенциал за максимална странична динамика.
В портфолиото от двигатели най-силно впечатлява основно модернизираният четирицилиндров бензинов двигател. Той е най-мощният четирицилиндров агрегат, монтиран някога в сериен модел на BMW. Въпреки това разходът му на гориво е по-нисък с около 5 % спрямо предишния двигател, за което допринася и допълнително модернизираната осемстепенна трансмисия Steptronic. Бензиновият филтър за твърди частици оптимизира емисиите на новия двигател, който вече отговаря на нормата за вредни емисии Euro 6d-TEMP.
Освен каросерията по-леки и по-здрави спрямо предишния модел са и предната и задната ос на новото BMW Серия 3 Седан. Благодарение на това е възможно кинематиката и еластокинематиката на окачването да бъдат насочени особено точно към уверени и в същото време спортни характеристики при шофиране. Акцентът при разработката на технологията на окачването на новото BMW Серия 3 Седан е неговата иновативна система на амортисьорите. Използваните за пръв път при модел на BMW амортисьори, работещи в зависимост от хода, реагират безстепенно и прогресивно в зависимост от съответния ход на окачването. По този начин е възможно особено нежно и прецизно неутрализиране на колебанията, възникващи при преминаване през неравности на пътното платно и при динамично движение по завои – идеалните предпоставки за един уникален баланс между спортен дух и комфорт на возене, който определя характера на новото BMW Серия 3 Седан.
Работещите в зависимост от хода на окачването амортисьори са част от серийната технология на окачването на новото BMW Серия 3 Седан. Освен това със специфични настройки те са част и от М Спортното окачване, което включва и снижаване на каросерията с 10 мм, 18-инчови алуминиеви джанти и гуми с различен размер на предната и задната ос.
Новото М спортно окачване се предлага само в комбинация с Променливото спортно кормилно управление. В допълнение към зависимото от скоростта сервоусилване на кормилното управление Servotronic се осигурява променливо предавателно число на кормилното управление. За новото BMW Серия 3 Седан по нов начин е конфигурирано и Променливото спортно кормилно управление. То вече реагира значително по-прецизно и при леки движения на волана, без да е нервно при движение направо.
Блокажът на задния диференциал с електронно управление на новото BMW Серия 3 Седан е свързан със системата за контрол на стабилността DSC (Динамичен контрол на стабилността) и осигурява ситуативно ограничаване на разликата между оборотите между вътрешното и външното за завоя задно колело. По този начин в зависимост от ситуацията на пътя може още в зародиш и без спирачни намеси да бъде повлияно както на недозавиването, така и на презавиването на автомобила. Активният блокаж на диференциала целенасочено разпределя мощността между задните колела. По този начин той предотвратява превъртането на колелото с по-ниско сцепление и осигурява неограниченото оползотворяване на мощността на двигателя за създаването на още по-спортна радост от шофирането.