За европейските клубове отвореният трансферен прозорец е възможността да се отличат в социалните мрежи и да обявят подписванията с нови попълнения по истински оригинален начин. Ние събрахме най-добрите сред тях през това лято.
От няколко години насам футболните клубове си съперничат по изобретателност и оригиналност при обявяването на новите си попълнения. Техният интерес е да бъдат възможно най-видими в социалните мрежи и да повишат своята онлайн популярност чрез оригинално съдържание или чувство за хумор. Това важи дори и за привържениците на техните съперници.
НАЙ-ТЕХНОЛОГИЧНОТО
„Ок, Гугъл, говори с ФК Нант.” Видеоклипът на клуба започва с едър план на звуково устройство, наставлявано от мъжки глас. „Кой е новото попълнение на ФК Нант?”, пита той. „Десният бек Фабио идва във ФК Нант”, отговаря компютърният женски глас, рецитирайки текста от визитката на бразилския национал, близнак на Рафаел от Лион. Завършекът е „Добре дошъл в Нант, Фабио!”, като след тези думи играчът се появява на екран с фланелката на новия си отбор и вдига палци нагоре. Според бота Messenger през 2017 година „канарчетата” са решително лидери в прегръщането на новите технологии сред футболните клубове.
НАЙ-ПЕЙНТСКОТО
Това е без съмнение най-малко отнелото време представяне от всички в този списък, но не и най-малко забавното. Давиде Сантон получи толкова недоизпипан фотомонтаж, че главата и ръцете му бяха поставени на очевидно несъответстващ размер фланелка на Рома, а краката му въобще дори не бяха удостоени с тази чест. Туитът обаче получи над 2000 ретуийта и над 6000 харесвания. Римският клуб вече навикна на подобен род обявления, ставащи все по-иновативни с всеки изминал опит, макар че животинският клип за пристигането на Патрик Шик през 2017 г. си остава несъмнено ненадминато произведение на изкуството.
НАЙ-ИНТЕРНЕТ КУЛТУРНО
Може би най-откаченото обявление от всички. Туитнатият видеоклип от Бетис на 3 юли 2018 г. започва с едноминутно навързване на вайръл видеа без особена смислена връзка помежду си: например танцуващи бебета или ударено от въртележка дете. Клипът завършва с развалена картина, преди на екран да се появи Серхио Каналес и да каже: „Ей, спрете да сменяте канали (б.р. – игра на думи с името му: canales значи „канали” от испански), защото аз вече съм тук!”. Учудващ резултат.
НАЙ-ЕЛЕГАНТНОТО
Вземане на мерки на шик костюм, шит на ръка, за мистериозното ново попълнение в пробната кабинка. Служителят пита зад завесата: „Всичко наред ли е, мосю?”, а мистериозният образ излиза, облечен с фланелка на Пари Сен Жермен. Това е Джанлуиджи Буфон. Парижкият клуб изпъкна, като най-сетне отигра излъчвания от легендарния италиански вратар имидж на висока класа. Видео, изгледано от над 4 млн. души в социалната мрежа – наистина огромна цифра.
НАЙ-ЕКШЪН
Футбол или „Кредото на убиеца”? В това видео забуленият в качулка Раджа Наинголан (или по-скоро дубльор) тича през всякакви препятствия в Милано, прави салто и накрая върху един покрив открива лицето си, докато глас отгоре казва: „Welcome Ninja” („Добре дошъл, Нинджа”). Нинджа е прякорът на белгийския полузащитник. Все пак споменаването на името Раджа в туита отнема от напрежението и интригата във видеоклипа.
НАЙ-ПОТАПЯЩИЯТ
Беше ред и на Марсилия тази година се включи в голямото състезание на обявленията и това се случи още с първия трансфер – този на младия хърватски защитник Дуйе Калета-Цар. Пристигане на летището, ръкостискане с шофьора, минаване през забележителностите на града, после „Велодром” и накрая – в тренировъчния център за срещи и представяне с фланелката на отбора. ОМ използва умело гледната точка на играча, за да обяви сделката и същевременно да покаже какво се случва зад кулисите при подобни трансфери.
ЗА ДЕСЕРТ
Антоан Пиел, „Екип”
Carlsberg "Домът на Феновете" е новата секция на Sportal.bg за игри. С регистрацията си Вие ще можете да персонализирате Вашето съдържание и да участвате в нашите игри за страхотни награди.