Официалното разследване на ФИА относно катастрофата в първата обиколка от Гран При на Белгия заключи, че т.нар. "ореол" е спасил Шарл Леклер от това да бъде ударен по визьора си от предното крило на болида на Фернандо Алонсо. След седмици на анализи и преглеждане на видео материали, официалният доклад на федерацията обобщава, че ореолът е изиграл ключова роля в спасяването на Леклер от тежка контузия или по-лошо.
Ореолът не само е запазил структурата на кокпита на Леклер след агресивния инцидент, но и благодарение на него болидът на Макларън е успял да се плъзне настани. Снимки от катастрофата от кокпит камерата на Леклер показват, че той е ударен само от няколко малки парчета карбон, които са летели от болида на Алонсо. Без ореола катастрофата е можела да причини по-тежки последствия.
"От наличните ни данни и видео материал ние сме уверени, че колелото на Алонсо нямаше да удари каската на Леклер. Края на предното крило на испанеца обаче щеше да осъществи контакт с визьора на каската на Леклер. Трудно е да се прецени колко тежка щеше да е контузията му без ореола", сподели за Autosport мениджърът по безопасност на ФИА Адам Бейкър.
Ако пък колелото на Макларън-а бе ударил каската на Леклер, той можеше да получи тежка контузия на главата или врата.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg