Един красив Cafe Racer - Honda CB750 от българското ателие Thracian Custom Bikes

Един красив Cafe Racer - Honda CB750 от българското ателие Thracian Custom Bikes

След успеха, който жънат в началото на 60-те години с по-малките си мотоциклети, през пролетта на 1969-а Honda представят CB750. Този модел е построен с опита на японците, натрупан от успешните им състезателни машини, и е предвиден основно за американския пазар. По-голям двигател, който да се изправи срещу Harley-Davidson и Triumph в американски състезания - това била идеята, която се харесала на Соичиро Хонда, защото той знаел, че всяка машина, която се представя добре на пистата, ще го направи и в шоурумите.

Производството започва след година разработка. CB750 получава напречно разположен 4-цилиндров двигател с предни дискови спирачки и разумна цена - все хубави неща, с които дръпва пред конкуренцията, особено британската. Пресата го харесва, някои журналисти го наричат “произведение на изкуството”. Сравнително лесен за поддръжка, с електрически стартер, две огледала и ниско ниво на вибрации. Произвежда се десетилетия наред, а през 2007 година Honda взимат решение да възобновят за Японския пазар и го правят - Honda CB750 Special в цветове, напомнящи на състезателната версия за американските серии. Но да се върнем към оригинала.

През 1982 година Honda представят един CB750 с псевдоним Nighthawk. Той е с 4-тактов двигател с въздушно охлаждане и 5-скоростна ръчна кутия, верига и предни дискове. Ето един такъв: Тази машина попада в ръцете на българското ателие Thracian Custom Bikes и след известно време се превръща в това: Наричат го Primo. Това е първият мотоциклет на Мирослав Вълков и Пламен Николов. Купуват го от Германия в добро техническо състояние и го докарват във Варна, където преживява пълна промяна.
Thracia Custom Bikes е ателие за мотори, чиято основна цел е създаването на машини без компромиси. Това означава, че всяка машина, излязла от варненската работилница, е получила толкова внимание, колкото е необходимо. Разглобена до съставните си части, тази Honda става Cafe Racer.

"Буквално пръснахме мотора", обяснява Пламен. "Всичко беше наред, но искахме да се убедим в това, като междувременно направихме и основен ремонт на двигателя. Не че имаше нужда, но искахме да сме сигурни."
Всяка гайка, шайба, болт и уплътнение, което се е нуждаело от смяна е сменено, както и разбира се окабеляването. Thracian Custom Bikes запазват вида на оригиналната рама, но модифицират задната спомагателна, като леко издължават мотоциклета. Вилката също е заводската, но с изцяло нови вътрешности, поръчани от Honda. TCB леко я спускат, като задните амортисьори също идват от Япония, а тройниците фрезоват от алуминиева сплав по собствен проект. Визията на горната корона е минималистична и специално съобразена да помести ‘motoscopemini’ дигиталния уред на Motogadget. На същата марка е и електрониката, "m.unitblue" модулът, който позволява на собственика да пали машината чрез мобилния си телефон. Мигачите също приличат на изделия на немската фирма, но не са. Те са дело на Thracian Custom Bikes.
"Щеше да ни бъде по-лесно да ги купим, но решихме да си ги направим сами. Това е и нашата идея. Не е толкова трудно да събереш мотор с части от интернет. Ние обаче искаме да произвеждаме възможно най-много компоненти сами”, коментира Пламен.
Фарът е LED, а колелата и спирачната система сa с произход Aprilia. TCB изработват сами също изпускателната система от неръждаема стомана, както и корпуса на въздушния филтър. Акумулатора скриват в кутия под седалката, като същата е съшита от висококачествена кожа. Thracian Custom Bikes са направили и вариант в бордо, като бъдещият собственик ще получи и допълнителната седалка заедно с ‘Primo’.
"Свалихме около 25 килограма, окачването е доста способно, така че ви уверявам, че машината се движи доста приятно. Карахме мотора около 100-тина километра, за да сме сигурни, че всичко работи както трябва. Проектът ни е отне над 600 часа работа", завърши Пламен.
Снимки: Деян Йорданов

 

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички