Ново начало - тест драйв на Peugeot 508

Ново начало - тест драйв на Peugeot 508
Силните дни на големите френски седани отдавна са отминали, защото години наред фокусът на френските автомобилни компании се измести другаде. Все повече в нарицателно за тях се превърнаха достъпните и практични хечбек модели във всевъзможни версии, форми и размери. Имаше, разбира се, опити за връщане на някогашната слава на иновативните, дръзки и дори носещи в себе си артистизъм луксозни седани. Те обаче се изчерпваха единствено с достигането на външните им размери.
НОВО НАЧАЛО


На Peugeot обаче явно повече не им се живее с тази неправда и решиха да върнат някогашната слава и блясък на големите си луксозни седани. Може би техният пример ще бъде последван и от останалите френски марки, но да се върнем в настоящето и към иновативния 508. Модел, натоварен с огромни очаквания и надежди, а съдбата му ще покаже правилно ли е било решението за създаването му, или носталгията е преборила разума.
ДИЗАЙН



От Peugeot взеха смели решения относно новия 508 и това си личи още от пръв поглед. Даже буквално се вижда от две пресечки разстояние. Линията на луксозния седан преминава елегантно от предницата през ниския таван и завършва в силно скосената задна част, описвайки силует, по-близък до купе, отколкото до седан. Този дизайнерски прийом е добре познат от миналото и настоящето, но може да се каже, че е нов за Peugeot.
Повече агресия е съсредоточена в предната част, където новият дизайнерски почерк на Peugeot се акцентира от атрактивните Full LED фарове с наподобяващи лъвски зъби дневни LED светлини в краищата им и шахматно скулптирана радиаторна решетка.
ИНТЕРИОР



Французите са се постарали купето да е луксозното място, което клиентите им заслужават. Използвани са добри материали и при конфигуриране на предлаганите естествени кожи, алкантара или други материали може да "обзаведете" своя 508 по свой вкус.
Удобно и лесно пренасяте любимите приложения от смартфона си директно на 10-инчовия сензорен екран, докато пътувате. Можете още през екрана да променяте режима на шофиране, променяйки настройките на активно окачване. Озвучаването е поверено на Hi-Fi система на FOCAL с 10 високоговорителя.
ДВИГАТЕЛИ И ЗАДВИЖВАНЕ



Peugeot оборудва новия 508 с два бензинови двигателя с 1.6 литра работен обем, директно впръскване на горивото и турбокомпресор. Първата версия развива 180 кс и 250 Нм въртящ момент с разход при градски условия от 7.1 литра на 100 км и 4.4 литра при извънградски пътувания. По-мощният вариант разполага с 225 кс и 300 Нм въртящ момент, като разходът при него е незначително по-висок. И двете версии се предлагат с 8-степенна автоматична скоростна кутия.
Дизеловите двигатели са с 1.5 и 2 литра работен обем и се предлагат в три версии. Първата е BlueHDi и е най-базовата версия със 130 кс и 300 Нм. Само тя идва с механична 6-степенна скоростна кутия, като също така може да бъде поръчана и с автоматична. Разходът при нея е по-нисък от версията с механична скоростна кутия и според официалните данни е сведен до едва 4.4 литра при 100 км пробег в града и 3.4 литра при извънградски пътувания.
Двулитровият дизелов двигател е в две версии: BlueHDi 160 със 160 кс, 400 Нм въртящ момент и разход от 5.5 литра в града и 3.8 литра при извънградско. По-мощният вариант BlueHDi 180 е със 180 кс, 400 Нм въртящ момент и разход от 6 литра в града и 3.9 литра при извънградско.
ТЕХНОЛОГИИ



Нощем или при слаба видимост системата Night Vision с инфрачервена камера открива и сигнализира за присъствието на пешеходци или животни пред автомобила и така подобрява сигурността при пътуване.

Адаптивният автопилот с функция Stop & Go автоматично спазва постоянна дистанция спрямо автомобили, движещи се пред вас. Системата включва и поддържане на автомобила в лентата, избрана от водача, и разпознаване на пътните знаци с ограниченията за скорост.

Усъвършенствани са и асистиращите системи за безопасност с активно следене на мъртвата зона, предупреждение за бдителността на водача, автоматично превключване на дълги и къси светлини.

Система за автоматично маневриране при успоредно или перпендикулярно паркиране подпомага водача и без той да докосва волана или педалите, напълно автоматично засича достатъчно голямо за паркиране пространство и паркира автомобила. Системата подпомага и излизането от паркомястото.
ЦЕНИ



Новото Peugeot 508 се предлага в България на цени от 52 590 лв. за ниво на оборудване ACTIVE, стартира от 55 198 лв. за ALLURE, GT Line започва от 58 956 лв., а топ GT версиите са около 77 000 с бензинов 225 кс или дизелов 180 кс двигател.

Тепърва предстои да разберем колко успешен ще се окаже планът на Peugeot да "открадне" нови клиенти от луксозния клас с иновативния и смел 508. Със сигурност можем да кажем, че опитът си заслужава.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички