Ferrari 488 GTB или Porsche 911 GT3 RS са от онези автомобили, които искат да превърнат гумите си в състояние на дим, и са готови да го направят по всяко време без задръжки или предупреждения. За да бъдат укротени тези зверове с мощност доближаваща се до 700 кс (670 кс при 488 GTB), са нужни високотехнологични гуми от последно поколение. Те са единствената връзка между автомобила и пътя и с тяхна помощ мощността може да бъде предадена към асфалта и превърната в максимална динамика.
На испанската писта "Аскари" при представянето на новия спортен модел Eagle F1 на Goodyear успяхме да се запознаем с екипа от инженери, работили в тясно сътрудничество с колегите си от Porsche и Ferrari по Ultra High Performance версията SuperSport R. Гумата е разработена специално за 488 GTB и 911 GT3 RS, за да бъдат постигнати максимални резултати както на пистата, така и на пътя, като ще се ползва и от други суперколи.
SuperSport R
При SuperSport R от Goodyear ни потвърдиха, че се възползват от състезателния си опит и използват смеси много, близки до тези при състезателните си пистови сликове. Това дава още по-високи нива на сцепление и прецизност на управлението и подобрява спирането както на пътя, така и на пистата. Добавени са и допълнителни "мостове", които свързват външните блокове от протектора и така ги укрепват и елиминират деформирането им под въздействието на екстремни сили в завой.
Всичко това директно усетихме зад волана на Ferrari 488 GTB и Porsche 911 GT3 RS, "обути" с Eagle F1 SuperSport R при тестовете на изключително красивата и технична писта "Аскари" край Малага, Испания.
До края на годината от Goodyear ще пуснат общо десет размера Eagle F1 SuperSport R: с диаметър от 18” до 21”, ширина от 205 до 305 mm и височина между 25 и 40. Ще бъдат ползвани в автомобили с подчертано спортни характеристики, като списъкът започва с Ferrari 488 GTB и Porsche 911 GT3 RS, минава през BMW M4 CS и стига до Volkswagen Golf Club Sport.
SuperSport RS
Eagle F1 SuperSport RS е създадена с основен фокус за върхово представяне на пистата, но с възможността да се използва законно и на пътя. Смесите отново са много близки до състезателните гуми на Goodyear за пистови състезания. Те осигуряват максимални нива на сцепление и работни характеристики в сухи условия. В момента на пазара се предлагат два размера: 265/35 ZR20 и 325/30 ZR21.
SuperSport
Eagle F1 SuperSport осигурява много високо ниво на сцепление и контрол както при сухи, така и при мокри условия. Трите проектирани за мокри условия централни ребра позволяват движение с висока скорост в завои и гарантират сигурно спиране на мокър асфалт. Твърдите ребра на протектора осигуряват бърза смяна на посоката, а широката затворена шарка на раменния блок гарантира добър контрол при прехвърляне на натоварването в завоите. Контролът допълнително се подобрява от усилените бордове на гумата, без това да влошава комфорта на возене.
Eagle F1 SuperSport излиза на пазара с 25 размера с диаметър от 18” до 21”, ширина от 205 до 305 mm и височина между 45 и 30. Моделът Eagle F1 SuperSport е предназначен за горещи хечбеци като Volkswagen Golf GTI, спортни седани като BMW M3 и Mercedes-AMG C63, както и за суперавтомобили за ежедневна употреба като Porsche 911 Turbo.
Asymmetric 5
Гамата на Eagle F1 включва още и версията Asymmetric 5, която идва като наследник на много популярната Asymmetric 3. Моделът е разработен като универсална лятна гума от висок клас, при който са използвани първокласни материали за постигане на максимални резултати при мокри условия, без да се жертват издръжливостта или поведението върху суха настилка. Благодарение на конструкцията с разширяваща се контактна зона при спиране контактът на гумата с пътя се увеличава до нива, по-характерни за състезателна гума, което води до съкращаване с цели 4 процента на спирачния път в сравнение с модела Eagle F1 Asymmetric 3.
Eagle F1 Asymmetric 5 ще предлага огромна гама от 61 размера с диаметър от 17” до 22”, ширина от 205 до 315 mm и височина от 50 до 25. Подходящи са за втомобили в диапазона от Volkswagen Golf, през по-луксозни модели като Mercedes C-класа и BMW 3 до стандартните версии на Porsche 911.
С новата гама на Eagle F1 от Goodyear се целят в значително увеличаване на продажбите си в Ultra High Performance сегмента на гумите с диаметър 17” и повече инча. Очакваните увеличения при продажбата на автомобили от високия клас с до 18% в следващите три години, използващи за първоначално вграждане гуми с характеристики като Eagle F1, пред Goodyear се отваря прекрасна възможност да се утвърдят като лидер в този сегмент на пазара.