Отборът на Уилямс се намира в изключително тежка ситуация. Някогашното страшилище във Формула 1 е в нокдаун вече повече от две десетилетия, като вече не се вижда как могат отново да се изправят на крака преди отброяването до десет да изтече и да изпаднат в нокаут. Последните титли на британците са спечелени през далечната 1997 година, а техен пилот не е успявал поне да се качи на подиума от три години.
Лошите резултати на пистата не са обаче най-големият им проблем, защото всяка година става все по-трудно да намират достатъчно финансиране за бюджета си. Днес стана ясно, че пореден спонсор прекратява договора си с Уилямс заради слабите резултати на отбора в шампионата през 2019 година. Става въпрос за Rexona, които наливаха по 15 милиона евро на година в тима от 2015 година. Това ги правеше втория по големина спонсор след основния – Rokit.
Прекратяването на договора на Роберт Кубица в края на миналата година доведе до приключването на отношенията с друг спонсор – Orlen, който бе доведен от полския пилот и финансира завръщането му във Формула 1. На мястото на Роберт за сезон 2020 идва синът на канадския бизнесмен Майкъл Латифи – Никола, който, за да получи пилотското си място, ще вкара свежи пари в бюджета на Уилямс.
Това обаче не е реално решение за положението, в което се намират британците, което става все по-тежко с всяка следваща година. Клеър Уилямс, която замества баща си сър Франк Уилямс и ръководи отбора, трябва да си е научила урока при същата ситуация с платени пилоти като Ланс Строл. Милиардерът Лорънс Строл, отново от Канада, осигуряваше от джоба си огромна част от бюджета на Уилямс, но след като купи Форс Индия, логично взе сина си със себе си и спря парите за отбора, спечелил девет световни титли при конструкторите и седем при пилотите.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg