Гледай на живо

Евро 2020: "Трето полувреме" след Нидерландия - Украйна 3:2

Това е новият Audi A3 Sportback

Това е новият Audi A3 Sportback

Компактни пропорции и спортен дизайн – това са ключовите елементи в оформлението на Audi A3 Sportback. В областта на предната част широката решетка Singleframe и големите вентилационни отвори засвидетелстват за динамичния характер на този Premium-компактен модел. Линията на рамената на каросерията се простира от предните фарове до задните светлини на автомобила. Повърхността под въпросната линия е вдлъбната навътре – един нов за дизайна на Audi мотив, който има за цел още по-ярко да подчертае широчината на калниците. Друга интересна иновация са дигиталните дневни светлини, интегрирани в Matrix-LED-фаровете. Те се състоят от три компонента с по пет LED-сегмента, създаващи специална графика на светлините и правещи A3 разпознаваем отдалеч. В интериора ви очаква естествено продължение на спортния и висококачествен дизайн – с новия елемент за управление на трансмисията, декоративни апликации от алуминий или карбон, характерни дръжки за отваряне на вратите и Black-Panel-оптика за инструменалното табло. За първи път тапицериите са направени от рециклирани пластмасови бутилки, украсени със стилни контрастни шевове.

Кокпитът на A3 Sportback е изцяло фокусиран около водача. Той използва познати елементи от моделите от висш клас на марката и е серийно оборудван с 10,1-инчов тъчскрийн, който е позициониран в средата на инструменталното табло. Въпросният чувствителен екран разпознава ръчно въвеждане на символи, дава акустична обратна връзка и позволява управление на функциите посредством фрази от всекидневната реч. Комбинираният инструмент, чийто изглед водачът може да управлява от мултифункционалния волан, е наличен серийно в изцяло дигитално изпълнение. Допълнителни функции, като например голямо изображение на навигационната карта, предлага наличният като опция Audi virtual cockpit. В своята Plus-версия той е с диаметър 12,3 инча и дава на водача избор между три различни изгледа, сред които графика със спортна визия. По желание на борда на автомобила идва и Head-up-дисплей, който прожектира най-важните за шофирането данни директно на челното стъкло, в непосредственото зрително поле на водача.

Новият Audi A3 Sportback стартира в Европа с три двигателя – 1.5 TFSI със 110 кВт (150 к.с.) (комбиниран разход на гориво в л/100км: 5,1 – 4,8*; комбинирани емисии CO2 в г/км: 116 – 111*), както и 2.0 TDI, наличен във варианти с 85 кВт (116 к.с.) (комбиниран разход на гориво в л/100км: 3,6 – 3,5*; комбинирани емисии CO2 в г/км: 96 – 92*) или 110 кВт (150 к.с.) (комбиниран разход на гориво в л/100км: 3,9 – 3,7*; комбинирани емисии CO2 в г/км: 103 – 98*). Всички двигатели впечатляват с мощна тяга и култивирана работа. Първоначално предлаганите двигатели ще слизат от конвейера в комбинация със задвижване на предните колела. За предаването на тягата се грижи шестстепенна механична трансмисия или превключваща със светкавична бързина седемстепенна предавателна кутия с два съединителя S tronic, чийто скоростен лост вече е представен под формата на компактен селектор. С негова помощ водачът управлява функциите на предавателната кутия посредством натискане и издърпване. Скоро след пазарния старт на модела, Audi ще продължи да разширява последователна моделната палитра на модела, включително с модификации с електрифициран задвижващ тракт и версии със задвижване на четиририте колела quattro.

Ходовата част на новия A3 Sportback – с многозвенно окачване с четири носача на задния мост за версиите с мощност над 110 кВт (150 к.с.) – има спортно-балансиран характер и съчетава високо ниво на динамика с добър комфорт на возене. По желание на клиента се предлага и окачване с адаптивно регулиране на амортисьорите, което същевремено снишава каросерията с 10 милиметра по-близо до пътя. При избор на този вариант всеки от амортисьорите автоматично се настройва спрямо състоянието на настилката, ситуацията на пътя и избрания от системата Audi drive select режим – за изпълнението на още по-широк асортимент от възможности между комфортно преминаване през неравности до максимално динамична управляемост. При спортното окачване – серийно при наличие на екстериор S line и опция при останалите варианти – акцентът напълно очаквано е поставен най-вече върху динамиката. Благодарение на по-твърдата настройка на амортисьорите и пружините, както и на намаляването на клиренса с 15 милиметра, компактният модел не само лежи по-близо до пътя, но и предлага по-интензивен контакт с пътя.

С помощта на технологиите Audi pre sense front, асистентът за рязко заобикаляне на препятствия и предупреждението за неволно напускане на пътната лента A3 Sportback прави всичко възможно, за да намали риска от инциденти с други участници в движението и серийно предлага високо равнище на безопасност. Като опция се предлагат още множество асистиращи системи, сред които асистент за смяна на лентата, асистент за приближаващи обекти при слизане от автомобила, както и асистенти за кръстовища и за паркиране. Адаптивният асистент за шофиране подпомага водача при надлъжното и напречно водене на автомобила, като технологията до момента е позната основно от висшия клас автомобили. Въпросният асистент поддържа скоростта и дистанцията спрямо движещите се отпред превозни средства и посредством плавни намеси в електромеханичното кормилно управление спомага за задържането на автомобила в лентата на движение. По този начин значително се повишата нивото на комфорт при шофиране, особено при дълги преходи.

Предварителната продажба на Audi A3 Sportback на много от европейските пазари започва още от месец март 2020 г., като първите доставки се очакват през май. Версията 1.5 TFSI със  110 кВт (150 к.с.) (комбиниран разход на гориво в л/100 км: 5,1 – 4,8*; комбинирани емисии CO2 в г/км: 116 – 111*) стартира от 28.900 евро.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти