Тежък уикенд за Лео Кралев в предпоследния кръг на ROK Cup Италия
Лео Кралев взе участие в предпоследния, седми кръг от шампионата ROK Cup Italia в клас Mini U10, проведен на пистата „Франчиакорта“. В този кръг стартираха 32 пилоти от 11 националности.
Въпреки че българският пилот не се беше възстановил напълно от травмите, получени при тежкия инцидент на писта „Кремона“ само 10 дни по-рано, той бе принуден да се включи в надпреварата, за да запази лидерството си в шампионата.
Тежък инцидент за Лео Кралев на пистата в Кремона
Състезателният уикенд не започна добре за Кралев, който се класира едва на 8-ма позиция в квалификацията, като първите 27 пилота бяха в рамките на една секунда.
Основният му конкурент – италианецът Джовани Венторино – зае втора позиция, което допълнително затрудни задачата на българския състезател.
В първото (основно) състезание Лео направи силен старт и още във втората обиколка се придвижи на втора позиция, непосредствено зад украинския пилот Платон Ковтуненко, докато Венторино изпадна до 5-та позиция.
До последната обиколка Кралев се опитваше да изпревари Ковтуненко, като в същото време отбиваше атаките на пилота зад него. До последната обиколка българският пилот не успя да изпревари украинеца, който се защитаваше умело. На последния завой преди финала, третият пилот – Макс Зварич, изблъска Лео от пистата, вследствие на което българинът загуби много позиции и финишира едва 11-ти. Зварич беше наказан за действията си, но Лео изпусна ценни точки, докато Венторино – който бе пети, стана трети след наказанието. Това намали значително преднината на Кралев в шампионата.
Лео Кралев с полпозишън и победа на писта “Азура” в Италия
Във второто състезание Венторино стартира пети, а Кралев – девети. Още до края на първата обиколка Лео се изкачи на трета позиция, а конкурентът му изпадна до осма.
След няколко обиколки Кралев се пребори за второто място и настигна лидера Ковтуненко, който отново бе начело. Времето не му достигна, за да атакува първата позиция преди финала.
След това класиране Кралев запази аванс от 13 точки пред Венторино. Часове по-късно обаче, след завръщането си в България, стана ясно, че Лео е наказан с три секунди за изпреварване при рестарта преди зелената линия, което го прати на 11-та позиция.
В резултат на това, преднината на Кралев пред Венторино в генералното класиране се стопи само до три точки.
Любо Руйков: Радвам се, че най-после спечелихме състезание за издръжливост
Последният кръг от шампионата ще се състои през септември и ще определи шампиона на ROK Cup Italia 2025 между българския пилот Лео Кралев и италианеца Джовани Венторино.