Трябва ли Хюндай да заложи изцяло на Танак в битката за титлата с армадата на Тойота?
В рамките на първата половина на сезона в Световния рали шампионат (WRC) Ойт Танак се оказа най-сериозния конкурент на армадата на Тойота и единствен той успя да открадне една победа от пилотите на японската марка с триумфа си в рали „Акрополис“.
Танак спечели рали "ЕКО Акрополис" въпреки повреда в последната отсечка
На фона на това представяне на естонеца е редно да си зададем въпроса дали Хюндай не трябва да подкрепи изцяло именно него в битката за пилотската титла? В момента Танак заема третото място в подреждането с актив от 138 точки и пасив от 12 спрямо лидера Елфин Еванс, за когото последните три ралита в Португалия, Сардиния и Гърция бяха доста тежки.
Класиране при пилотите в WRC след рали "Акрополис"
Между двамата се намира и Себастиен Ожие, който има с три точки повече от Танак, но и тази година кара с ограничена програма. Осемкратният световен шампион ще пропусне рали „Естония“ следващата седмица, но ще се върне за рали „Финландия“ в началото на август, въпреки че първоначално не смяташе да стартира в Юваскила.
Изненада: Ожие се връща за рали “Финландия”!
В същото време съотборниците на Танак в Хюндай – Тиери Нювил и новобранецът в тима Адриен Фурмо, заемат пета и седма позиция в класирането. Двамата имат съответно 96 и 61 точки и много рядко дори се доближават до темпото и постоянството, което Танак демонстрира през 2025 година.
С оглед тази разлика в представянето между Танак и двамата му съотборници за Хюндай би било по-логично да подкрепят изцяло световния шампион за 2019 година в борбата му за втора пилотска титла. Разбира се, това няма да се хареса особено на действащия световен първенец Нювил и Фурмо, но до момента те не са показали нужното, за да претендират за нещо повече.
За големите шампиони никога няма почивка
Естествено, в ралитата използването на отборни тактики е доста по-сложно, отколкото в пистовите състезания, тъй като тук надпреварата не е гума до гума, а срещу часовника. Тепърва предстои да видим какво решение ще вземе ръководителят на Хюндай Сирил Абитебул, но погледнато отстрани изглежда по-логично Танак да получи приоритет сред пилотите на корейския производител във втората половина на сезон 2025.
Тя ще включва общо седем ралита, от които пет – „Естония“, „Финландия“, „Парагвай“, „Чили“ и „Саудитска Арабия“ ще бъдат макадам, а другите две – „Централа Европа“ и „Япония“ ще са на асфалт.