Австрия ще бъде важен тест за новото задно окачване на Мерцедес

Предстоящият уикенд за Гран При на Австрия ще бъде важен тест за новото задно окачване на Мерцедес, което направи своя дебют на „Имола“, но след това не беше използвано в Монако и Испания преди да се появи отново в Канада, където Сребърните стрели записаха победа и трето място.

Целта на това окачване е да реши проблема с прегяването на повърхността на задните гуми, който мъчи Джордж Ръсел и Андреа Кими Антонели в по-горещите състезания от началото на сезона. На „Имола“ резултатите не отговори на очакванията и затова тимът се върна към предишната версия на окачването си за следващите две състезания.

Идеята беше да се съберат повече данните, за да прецени дали новото окачване е било причината за разочароващия уикенд в Емилия-Романя. От Мерцедес прецениха, че си струва да направят втори опит с новата геометрия и затова я използваха в Монреал, където резултатите бяха повече от добри.

Температурата на настилката на „Жил Вилньов“ достигна 50 градуса по Целзий в хода на състезанието, но в Мерцедес нямаха никакви проблеми с прегяването на гумите. Затова обаче допринесе и факта, че на канадското трасе няма дълги бързи завои, които да натоварват допълнително гумите, което помага за контролирането на тяхната температура.

Джордж Ръсел не се обижда от спекулациите, свързващи Верстапен и Мерцедес

„Ние въведохме новото задно окачване, за да решим един конкретен проблем, който имаме – прегряването на повърхността на задните гуми. Не бяхме много сигурни за резултатите на „Имола“, защото те бяха по-лоши от очакваното. Да го свалим за Монако и Испания беше правилното нещо.„Занесохме го в Канада, защото таяхме надежда, че посоката на развитие е правилна. Но с тези правила никога не си сигурен дали си поел в правилната посока с даден компонент, или не. Корелацията е голям проблем, особено за нас, но и за други отбори също.„Мисля, че имаше други фактори, които също играха роля: конфигурацията на пистата и доста по-различния асфалт. Никога няма едно магическо решение, което да превърне една кола от претендент за подиума в най-добрия случай в доминантен победител. Но колкото повече данни имаме, толкова повече научаваме“, каза шефът на Мерцедес Тото Волф по повод новото окачване.

Кими Антонели се дипломира успешно

Тепърва предстои да разберем дали Сребърните стрели ще заложат на обновеното окачване и за предстоящия уикенд в Австрия. Ако това се случи, то „Ред Бул Ринг“ ще бъде много по-сериозен тест за него, отколкото беше „Жил Вилньов“.

Очакванията са температурите в Австрия да се сходни с тези, които видяхме в Канада преди две седмици. Голямата разлика обаче идва от конфигурацията на двете писти, тъй като австрийското трасе има няколко по-дълги бързи завоя, които натоварват повече гумите.

През миналата година Ръсел спечели Гран При на Австрия, възползвайки се от контакт между Макс Верстапен и Ландо Норис малко преди финала на надпреварата.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти