Алекс Вурц: Не бих искал Макс да пропуска домашния старт на Ред Бул
Бившият пилот във Формула 1 и настоящ председател на Асоциацията на Гран При Пилотите (GPDA) Алекс Вурц коментира ситуацията около Макс Верстапен и възможността той да бъде наказан да пропусне едно състезание.
След инцидента с Джордж Ръсел в Гран При на Испания световният шампион получи три наказателни точки и към момента има 11 на своя лиценз. Този актив ще се запази до края на месеца, когато 12-месечната давност на две от точките ще изтече. Ако в същото време обаче Верстапен получи дори една наказателна точка, то той автоматично ще получи забрана да участва в едно състезание. По подобен начин Кевин Магнусен пропусна Гран При на Азербайджан миналата година, след като събра 12 наказателни точки в рамките на 12 месеца.
Бивш пилот: Верстапен няма да промени подхода си на пистата
Пред австрийския вестник Kronen Zeitung Вурц коментира ситуацията около Верстапен и заяви, че се надява нидерландеца да има чист уикенд в Канада тази седмица, за да не трябва да пропуска домашния старт на Ред Бул в Австрия в края на месеца. Вурц също така сподели своето мнение, че Верстапен ще намали агресията, с която е известен, за да не си навлича гнева на стюардите в Монреал.
Ето кой ще замени Верстапен, ако шампионът бъде наказан да пропусне състезание
„Дори не съм обмислял тази възможност. Надявам се състезанието в Монреал да е скучно за него. Определено смятам, че той има едно наум и ще бъде малко по-обран, но ще бъде готов да се бори, ако ситуацията го изисква и ще си понесе последствията.„Въпреки това, Макс е корав и е достатъчно умен, за да се справи с тази предизвикателна ситуацията. Ние имаме нужда от Макс и искаме да го видим в Шпилберг“, каза Вурц.
Хакинен: Верстапен не се страхува от никого, но и не уважава никого
След това той сподели и своята прогноза за предстоящата този уикенд Гран При на Канада. По думите на австриеца, чийто последен подиум във Формула 1 дойде именно в Монреал през 2007 година, на „Жил Вилньов“ може да видим едно щуро състезание, както често се случва.
„Канада винаги дава предпоставки за щуро състезание. Асфалтът там е специфичен, лепкав, напълно различен от останалите писти във Формула 1. Трябва да си много внимателен с прогнозите си, защото никога не знаеш как ще реагират гумите на настилката. Балансът на силите между водещите четири отбора – Макларън, Ферари, Мерцедес и Ред Бул, може да се размести“, обясни Вурц.