Норис пред Пиастри в лудия спринт в Маями, Макс завърши последен с наказание

Ландо Норис и Оскар Пиастри донесоха двойна победа на Макларън в спринтовото състезание, което се оказа доста по-късо от очакваното, но поднесе страхотни емоции на феновете.

На старта всички потеглиха с гуми интермедия заради мократа писта от спрелия преди минути дъжд. Пиастри взе старта на Андреа Кими Антонели с Мерцедес и зае вътрешната траектория в първия завой, Антонели излезе извън пистата в ситуация, близка до тази в Джеда между Пиастри и Макс Верстапен.

Леклер катастрофира и пропуска спринта

Но за разлика от Верстапен Антонели се върна едва 4-и на пистата, изпреварен от Пиастри, Норис и Макс Верстапен.

До средата на състезанието пистата изсъхна сериозно, а Норис успя да догони Оскар на по-малко от 1 секунда. И най-добрият избор за последните гуми щяха да са сликовете.

Първи спря Юки Цунода от дъното на класирането и се върна на пистата със средно твърдите сликове, а още в следващата обиколка - №13 за меки сликове спря и Люис Хамилтън, който се върна 16-и на пистата.

Пълно класиране при пилотите във Формула 1 след спринта в Маями

Но още в първия сектор Хамилтън беше с 2 секунди по-бърз от лидерите и започна бързо да се изкачва в класирането.

От Макларън повикаха лидера Пиастри в 14 обиколка за средно твърди сликове, а в тази обиколка Хамилтън догони Верстапен, изпревари го и излезе трети.

При спирането в бокса на Макс той се върна на алеята точно когато там беше Кими Антонели, двамата се удариха, от лявата част на предното крило на Макс паднаха цели парчета, а Антонели не успя да спре в бокса и се върна на пистата.

Пълно класиране при отборите във Формула 1 след спринта в Маями

Норис остана на пистата с гумите интермедия и също като миналата година беше спасен от колата за сигурност, която беше повикана след инцидент в 15 обиколка – Лиам Лоусън и Фернандо Алонсо се удариха на влизането в завой №12, испанецът се завъртя и се залепи за предпазната стена.

Норис вече беше в бокса и при връщането си на пистата успя да се нареди първи зад колата за сигурност, на броени метри пред Пиастри, а третото място остана за Хамилтън.

Колата за сигурност води колоната до последния завой преди финала и след това пилотите завършиха в този ред.

Макс Верстапен завърши 4-и на финала, но заради наказанието от 10 секунди световният шампион беше пратен последен, 17-и в класирането.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти