Верстапен с една крачка по-близо до наказанията
Макс Верстапен не взе участие в първата свободна тренировка преди Гран При на Бахрейн, но въпреки това световният шампион се доближи до получаването на наказание за използване на допълнителни компоненти в своята задвижваща система.
Ландо Норис най-бърз пред Гасли и Хамилтън в първата тренировка в Бахрейн
В първата подготвителна сесия колата на нидерландеца беше управлявана от Аюму Иваса, който беше един от шестимата новаци, които се включиха в първата тренировка на „Сахир“. Японецът взе участие в тренировката в Бахрейн с втората контролна електроника и втората батерия за болида на Верстапен за сезона, при разрешени само две бройки от тези два компонента.
Също важи и за другите трима пилоти, които използват задвижващите системи на Хонда – Юки Цунода, Лиам Лоусън и Исак Хаджар. Това подсказва, че в Хонда имат някакви сериозни притеснения за надеждността на тези свои компоненти, след като се стига до тяхната смяна още в началото на четвъртия състезателен уикенд за годината.
Какво притеснява Верстапен преди Гран При на Бахрейн
Почти сигурно това ще означава, че Верстапен, Цунода, Лоусън и Хаджар ще използват допълнителни компоненти до края на сезона, което пък ще им донесе наказания. За всяка първа допълнителна бройка от даден компонент санкцията е 10 места назад на стартовата решетка за първото състезание, в което той се използва. За всяка следваща допълнителна бройка от съответния компонент наказанието е пет позиции.