Четвърта поредна победа за Верстапен в Япония

Световният шампион във Формула 1 Макс Верстапен спечели четвърта поредна победа в Япония, след като днес беше начело от старта до финала на „Сузука“. Макс не води само след спирането си в бокса, но се оказа недостижим за пилотите на Макларън Ландо Норис и Оскар Пиастри, които останаха втори и трети. Победа №64 за Верстапен във Формула 1, който не допусна нито една грешка днес и в допълнение на това така и не беше застрашен от Норис и Пиастри, които го следваха, но така и не го атакуваха.

Норис нито веднъж не влезе в DRS зоната на Макс, за да пробва да го изпревари, а в Макларън вкараха двамата си пилоти в две последователни обиколки за смяна на гуми – първо Пиастри, а обиколка по-късно Норис спря заедно с Верстапен, което улесни Макс и Ред Бул да покрият преследвачите си. Андреа Кими Антонели завърши с най-бързата обиколка в Гран При на Япония и се класира 6, а пред него финишираха Шарл Леклер с Ферари и Джордж Ръсел с Мерцедес. По-долу може да проследите как се разви състезанието.

Старт: Верстапен запази първото място пред двете коли на Макларън и поведе в първата обиколка на Гран При на Япония. Топ 15 стартират със средно твърди гуми, с изключение на Хамилтън, който е с твърди. Алонсо изпревари Гасли в първата обиколка и излезе 11-и, всички останали пазят дистанция и внимават. Хамилтън запази 8-ото място с твърдите сликове.

2 об. Верстапен с почти 1 секунда аванс пред Норис, Пиастри е трети, на 1,6 секунди от лидера. Австралиецът днес става на 24 години и ще се опита да стане третият пилот, спечелил победа на рождения си ден след Джеймс Хънт и Жан Алези.

3 об. 1 секунда е авансът на Макс пред Норис, Пиастри е почти на 2 секунди. Верстапен се оплаква по радиото, че има проблеми с възходящото превключване на предавките, които той определя като "наистина лошо". Леклер е четвърти и предстои да разберем дали ще започне да изостава от топ 3, след като гумите загряха. Антонели пресече шикана, но се върна без проблеми на пистата.

5 об. Верстапен води с 1,5 секунди пред Норис, Пиастри е на 0,7 секунди от съотборника си. Хамилтън атакува и изпревари Хаджар в DRS-зоната в шестата обиколка.

7 об. Норис е на 1,8 секунди зад Верстапен, Пиастри е на 0,6 секунди от второто място. Верстапен трупа аванса си в първия сектор, където в шестата обиколка беше с 0,254 секунди по-бърз от Норис. Леклер е на почти 1,5 секунди от Пиастри.

9 об. Верстапен води с 2 секунди пред Норис, Пиастри е на 3 секунди от лидера. Леклер е 4-и, на по-малко от 1 секунад пред Ръсел. Норис получи предупреждение, че в 20 обиколка може да превали за около една обиколка.

10 об. Строл в бокса за средно твърди гуми, той беше един от малкото пилоти в дъното, които тръгнаха с меки сликове.

12 об. Ръсел намали разликата с Леклер на 0,6 секунди в битката за 4-ото място.

13 об. Норис е на 1,9 секунди зад Макс, получи информация по радиото, че до момента няма грейнинг по гумите и няма да има промяна в плана за развитието на състезанието му. Леклер върна разликата с Ръсел на 1,2 секунди.

15 об. Норис вече е по-бърз от Верстапен в първия сектор, но пък сега започна да губи десета и половина във втория в сравнение с времето на Макс. Верстапен води с 2,1 секунди пред Норис.

16 об. Дуън в бокса за твърди гуми. Той също стартира с меките, връща се на пистата след бокс за 2,5 секунди.

18 об. Верстапен е на 1,8 секунди пред Норис. От бокса на Макларън информираха Ландо, че губи време основно в обратния завой спрямо Макс. И също така му казаха, че трябва да пресече стратегията на Макс с по-ранно спиране, но може и да е блъф.

19 об. Норис е на 1,5 секунди зад Макс, но ако Норис спре сега в бокса, ще се върне в трафик.

20 об. Ръсел в бокса, 2,3 секунди, връща се с твърдите гуми. Норис топи аванса на Верстапен, който пита по радиото дали трябва да натиска, за да дръпне отново напред. И получава положителен отговор.

21 об. Пиастри в бокса - твърди гуми и се връща девети. На почти 3 секунди пред него е Беарман, Пиастри покри Ръсел.

22 об. Верстапен и Норис едни след друг в бокса, на излизането от бокса Нарис мина пред тревата, след като атакува Макс и двамата бяха на косъм да се ударят. Боксът на Макс се оказа по-бавен - 3,3 секунди.

24 об. Верстапен и Норис един през друг се оплакват по радиото как единият избутал другия. Цунода също в бокса за 2,9 секунди. Двамата са четвърти и пети, с разлика 2,3 секунди. Стюардите няма да разследват този потенциален инцидент.

26 об. С една кола в челото - Верстапен, Ред Бул успя да покрие стратегията и на двете коли на Макларън - Пиастри спря по-рано, за да покрие Ръсел, а след това Норис спря в обиколката на Макс. От бокса информираха Норис, че трябва да изпревари Верстапен на пистата ако иска да спечели.

30 об. Антонели и Хамилтън начело, но още не са спирали в бокса. Верстапен е трети, на 1,7 пред Норис.

31 об. Хамилтън в бокса, след като блокира колелата си на спирането за последния шикан. Верстапен мина пред него, Хамилтън се връща 7-и, на 10 секунди зад Ръсел.

32 об. Антонели в бокса, 3,1 секунди, връща се с твърдите. Много добра серия обиколки със средно твърдите. Връща се шести. Най-младият пилот, водил във Формула 1.

34 об. Верстапен води с 1,4 секунди пред Норис, Пиастри е трети, на 1,3 секунди от Ландо.

36 об. От бокса информираха Макс, че може да натиска оттук до края на състезанието. Верстапен и двамата пилоти на Макларън имаха по един комплект нови твърди сликове и пилотите ги получиха в бокса.

39 об. Първите трима са събрани в 2,2 секунди.

40 об. Пиастри застига Норис, разликата е 0,8 секунди. Верстапен е на секунда и половина пред тях.

43 об. Пиастри иска размяна на позициите с Норис, за да атакува Верстапен. Макс е на 1,3 пред Норис, Оскар е на 0,7 зад Ландо.

44 об. Двамата пилоти на Макларън са на 0,3 секунди един от друг, но не си разменят местата. Верстапен е на 1,4 секунди пред тях.

45 об. Ще има ли заповеди от бокса в Макларън? Норис не прави нищо, за да догони Верстапен, но е на 1 секунди пред Пиастри.

48 об. Верстапен на 1 секунда пред Норис, който е на 0,7 пред Пиастри. Преследването продължава, но шансовете на Макларън да се справят с Макс намаляват.

50 об. От старта на състезанието в топ 10 има само една промяна на позиция - Хамилтън мина от 8-о на 7-о място.

Финал. Първа победа за Макс Верстапен за 2025 година, след като беше начело от старта до финала с изключение на обиколките след единствения му бокс. Пилотите на Макларън така и не се опитаха да го притиснат в хода на състезанието, а Норис нито веднъж не успя да влезе в обсега на DRS системата, за да го атакува. Норис завърши втори на 1,4 секунди, Пиастри също на подиума, на 0,7 от Норис. Четвърта поредна победа за Верстапен в Япония!

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти