За първи път от 2014 насам Марк Маркес започна сезона в MotoGP с победа
За първи път от 2014 година насам шесткратният световен шампион в MotoGP Марк Маркес стартира сезона в кралския клас с победа. Испанецът триумфира в надпреварата за Гран При на Тайланд, за да завърши по перфектен начин дебютния си уикенд като заводски пилот на Дукати. Така той се превърна в първия пилот, който печели в първото си състезание за Дукати от Кейси Стоунър през 2007 година.
Испанецът поведе още на старта на състезанието, но напълно изненадващо отстъпи първата позиция на своя по-малък брат Алекс в средата на седмия тур. След това Марк прекара повече от 15 обиколки във въздушната струя на Алекс преди да го атакува по един категоричен начин в спирането за последния завой три тура преди финала и да си върне първото място.
До края на надпреварата той успя да се откъсне на 1.7 пред пилота на Грезини Дукати, който беше много близо до първата си победа в кралския клас, но трябваше да се задоволи с второто място. Тройката оформи двукратният световен шампион Франческо Баная, който пресече финала на 0.6 зад по-малкия от братята Маркес.
Четвъртото място зае Франко Морбидели, а топ 5 допълни новобранецът Ай Огура. Марко Бедзеки остана шести пред Йоан Зарко, Брад Биндър, Енеа Бастианини и Фабио Ди Джанантонио, които допълниха челната десетка. Точки от първия старт за сезона в MotoGP взеха още Джак Милър, Лука Марини, Фермин Алдегер, Мигел Оливейра и Фабио Куартараро.
В генералното класиране в кралския клас лидер с максималните 37 точки от първия кръг за сезона е Марк Маркес. Испанецът има преднина от 8 пункта пред своя брат Алекс, а тройката с изоставане от 14 точки допълва Баная.
Пълно класиране при пилотите в MotoGP след Гран При на Тайланд
Сезонът в MotoGP продължава след две седмици с надпреварата за Гран При на Аржентина, която се завръща в календара на световния шампионат след едногодишно отсъствие. През 2024 кралският клас не посети „Термас де Рио Ондо“, тъй като състезателният уикенд беше отменен като част от политиките на аржентинския президент Хавиер Милей за намаляване на публичните разходи.
Най-интересното от надпреварата за Гран При на Тайланд:Старт - Отлично потегляне за Марк Маркес, който не срещна затруднения в спринта до първия завой и запази първото си място. Зад него неговият брат Алекс отново беше изпреварен от Баная в първия завой и дори се стигна до контакт между двамата на изхода от първата крива. Този контакт позволи на Огура също да изпревари Алекс Маркес.
1/26 - На изхода от третия завой Алекс Маркес си върна третото място, изпреварвайки Огура. В средата на обиколката испанецът задмина и Баная, за да излезе на втората позиция зад своя брат, който вече се беше откъснал на половин секунда напред.
2/26 - В края на втората обиколка Марк Маркес водеше с половин секунда пред своя брат, а Баная се движеше на секунда зад двамата. Двукратният шампион отново имаше за компания новобранеца Огура.
4/26 - Акоста напусна битката за точките след падане в първия завой от деветото място. В челото авансът на Марк Маркес вече беше над секунда, а разликата между Алекс Маркес и Баная беше 1.5 секунди. Италианецът имаше нов преследвач, след като Морбидели изпревари Огура в спирането за третия завой.
7/26 - Марк Маркес намали драстично темпото си на изхода от третия завой и пропусна брат си пред себе си. Разликата между двамата беше 1.5 секунди, а след като беше изпреварен Марк Маркес веднага вдигна скоростта си. Този ход на испанеца позволи на неговия съотборник Баная също да се доближи до водачите.
10/26 - Алекс Маркес продължаваше да води с минимален аванс пред своя брат, а двамата бяха настигани малко по малко от Баная, който се движеше на 0.6 зад тях. Италианецът водеше със себе си Морбидели и Огура, като първите петима се движеха в рамките на 2.2 секунди.
11/26 - Групата в челото се стопи до четирима души, след като новобранецът Огура изостана на повече от 1.2 от Морбидели. В същото време от Дукати заявиха пред репортерите в бокса, че не знаят защо Марк Маркес е пропуснал своя брат.
13/26 - В средата на дистанцията разликите в челото оставаха стабилни, но по езика на тялото на Марк Маркес се виждаше, че той подготвя атака срещу своя брат.
15/26 - Мир се движеше на отличната за Хонда седма позиция, но напусна състезанието след грешка в последния завой.
17/26 - Бедзеки се изкачи на шестото място, изпреварвайки Милър в спирането за третия завой. Заводският пилот на Априлия обаче беше на повече от седем секунди зад сателитния пилот на марката - Огура, който беше в своето първо дълго състезание в кралския клас.
18/26 - В челото Алекс Маркес продължаваше да поддържа минимален аванс пред своя по-голям брат, а на 0.8 зад двамата се движеше Баная, който вече беше успял да се пооткъсне от Морбидели.
20/26 - Марк Маркес започна да се доближава изключително много до своя брат в зоните за спиране, но така и не успяваше да изгради истинска атака за борбата за първото място.
21/26 - Грешка на Алекс Маркес на изхода от предпоследния завой, която отвори леко вратата пред Марк Маркес в спирането за финалната крива, но заводският пилот на Дукати не успя да се възползва.
22/26 - Трудностите на Алекс Маркес позволиха на Баная да се доближи още повече до него и брат му. Първите трима вече бяха събрани в само 0.6 секунди.
23/26 - Марк Маркес най-накрая си върна първата позиция, изпреварвайки Алекс Маркес в спирането за последния завой. Маневрата на испанеца беше напълно категорична и той дори не позволи на своя брат да си мисли за контра.
24/26 - За само обиколка с чиста писта пред себе си Марк Маркес се откъсна на повече от 1.4 секунди пред своя брат, който водеше с по-малко от половин секунда пред Баная и продължаваше да показва признаци на недостиг на задно сцепление.
Финал - Марк Маркес с победа в дебюта си за отбора на Дукати, Алекс Маркес завърши втори, а Франческо Баная оформи подиума в надпреварата за Гран При на Тайланд.