Промени по пистата в Австралия след тежките катастрофи от миналата година

Организаторите на Гран При на Австралия, с която ще стартира сезонът във Формула 1 в средата на март, са направили промени по пистата „Албърт Парк“ в отговор на тежките катастрофи от миналата година.

В хода на уикенда в Мелбърн преди година имаше две тежки катастрофи на завои 6 и 7. Първата от тях дойде още в първата тренировка, когато Алекс Албон се удари тежко в предпазните стени и това остави Уилямс със само едно кола до края на уикенда. А в края на надпреварата тежък удар в този участък имаше и за Джордж Ръсел.

В отговор на тези два инцидент от Australian Grand Prix Corporation (AGPC) са направили промени в тази зона от трасето, която беше променена при голямата реновация на пистата през 2021 година. Тогава завой 6 беше отворен, което чувствително увеличи скоростта, с която той се преминава.

Една от възможните корекции, които са били дискутирани, са били ново коригиране на завоя, за да бъде направен той по-бавен, подмяна на зоната за чакълестата зона за сигурност с асфалтова или промяна на ъгъла на предпазната стена в края на зоната за сигурност. От ФИА и AGPC са избрали последната опция, като идеята на тази промяна е стената да не връща катастрофиралите коли на пистата.

Отделно бордюрът на изхода от тази комбинация от завои също е променен. Вместо позитивен бордюр, който се вдига нагоре спрямо нивото на асфалта, сега ще има негативен такъв, който е под нивото на настилката. Идеята на тази промяна е да се предотврати пързалянето на колите върху бордюра, което често води до загуба на контрол и тежки катастрофи. В допълнение чакълът в зоната на сигурност от външната страна на завоя вече ще достига до края на бордюра и няма да има ивица трева между двете.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти