Морбидели вижда един плюс във факта, че ще кара едногодишен мотор
Франко Морбидели е на прага на своя втори сезон като част от семейстовото на Дукати, в който италианецът отново ще кара моделя Desmosedici GP24.
През миналата година Морбидели кара за екипа на Прамак, в който разполагаше с актуалния мотор на Дукати. Този сезон той ще бъде в тима на Валентино Роси – VR46, в който също ще има един актуален мотор, но той ще бъде поверен на съотборника му Фабио Ди Джанантонио.
Отборът на Роси представи цветовете си за новия сезон в Индонезия
Морбидели ще продължи да управлява модела Desmosedici GP24, а италианецът заяви, че вижда един позитив във факта, че за втора поредна година той ще разполага с практически един и същ мотор.
„За някой като мен, който винаги е намирал за трудно да се адаптира към нови неща, запазването на същия пакет от миналата година е позитивно. Фактът, че няма да променям нищо означава, че аз ще имам по-малко неизвестни спрямо другите, особено в първите състезания. И ще бъде важно да се възползвам от това малко предимство.„Казвам малко, защото говорим за победи. Ако искам да променя резултатите се от миналата година, аз трябва да се боря за победи и подиуми.„За мен фактът, че ще има шест мотора на Дукати, а не осем, не е от голямо значение. Няма да ме засегне толкова, защото аз не искам да финиширам шести, седми или осми. Аз гоня победи и класирания в топ 3“, заяви световният вицешампион за 2020 година.
Морбидели стигна до второто място в крайното класиране през странния сезон 2020 на борда на сателитната Ямаха на Петронас, с която той спечели три победи и още два подиума. От началото на 2021 година насам обаче Морбидели има само един подиум, постигнат в Гран При на Испания през 2021 година.
Това изоставане на италианеца се дължеше на комбинация от фактори, включително контузии и некокурентния мотор на Ямаха, с който той разполагаше до края на сезон 2023. В началото на миналата година той направи едно падане по време на тренировки на „Портимао“ и пропусна всички предсезонните тестове, което чувстивелно затрудни неговата адаптация към мотора на Дукати, който е с много по-различни характеристики спрямо този на Ямаха.