Във Ферари упорито отказват да разделят турбото, но има причина за това
В момента Ферари е единственият доставчик на задвижващи системи във Формула 1, който „не е разделил“ турбото на двигателя с вътрешно горене. При Мерцедес, Хонда и Рено се залага на това решение – турбината и компресорът са разделени и позиционирани извън блока на мотора, като са свързани с вал, който работи с мотор-генераторната група MGU-H.
Тази схема позволява по-нисък център на тежестта, по-добра аеродинамика като цяло за колата и по-добра регенерация на енергия – при превръщането на топлината от турбото в енергия.
Хърбърт предупреди Макларън да внимава с Норис и Пиастри
При Ферари MGU-H е монтиран пред турбокомпресора, което пък позволява запазването на компактните размери на модула, също така се постига по-ниско тегло и по-ефективна работа на двигателя на ниски обороти.
В Мерцедес имат план за развитието на колата през сезона
При решението на Хонда, Рено и Мерцедес предимството от разделянето на турбото е основно свързано с постигането на по-висока мощност, но и с решаването на някои специфични задачи – точно заради разпределението на компонентите.
Във Ферари са изследвали концепцията за разделяне на турбото, но така и не са открили сериозни предимства и затова не са се отказали от своята идея.
Сайнц: Във Ферари се получи перфектната буря за Карлос
С новите правила, влизащи в сила за сезон 2026 разделянето на турбото ще бъде забранено, така че всички други доставчици ще се върнат там, където сега работи Ферари и най-вероятно италианците ще имат предимство.