Какво се знае за новия автомобил на Ферари?
Шефът на Ферари във Формула 1 Фредерик Васьор наскоро заяви, че новият автомобил на Скудерията за сезон 2025 ще е на 99% различен от SF-24 от изминалия сезон. След това французинът повтори това си твърдение и на коледното празненство на Ферари в Маранело, а тезата му беше потвърдена от новия технически директор на тима Лоик Сера.
Засега новият автомобил на Ферари за следващия сезон във Формула 1 носи означението “Проект 677” и за него не се знае много. Тепърва предстои да бъде потвърдена сериозна промяна в предното окачване - в Маранело се отказват от системата “Пулрод” и се връщат на “Пушрод” решението, макар и след сериозна модернизация. А преди малко повече от година италианците обявиха, че еволюцията на предното пулрод окачване, използвано и през 2023 е правилната посока на развитие. Към това се прибавя и новото разположение на вътрешните компоненти на предното окачване, разположени в задната част на корпуса на носа на автомобила.
Верстапен към Ред Бул: Не може да продължаваме така!
Основната причина за смяната на философията, използвана при предното окачване, е това, че и през този сезон предните колела на колата не бяха достатъчно добре натоварени, съответно пилотите имаха проблеми със загряването им и поддържането на оптимална работна температура. Това доведе до принудителни промени по пода на автомобила, включително и в предната му част - една от причините за появата на подскачане в началото на лятото.
Доктор Марко иска да покаже Формула 1 на Клоп
Още нещо, което е почти сигурно за 677 - въздушните кутии ще бъдат преместени с 10 сантиметра назад. Така турбулентният въздух, идващ от предните колела ще има по-малко влияние върху радиаторите във въздушните кутии и ще се постигне по-ефективно охлаждане. Очакват се и промени в горната част на въздушните кутии и оформлението на каналите в наклонената им задна част, отново за изчистване на въздушните потоци.
Фобията, която е двигателят зад успехите на Люис Хамилтън
Според информация на вестник La Gazzetta dello Sport, най-вероятно подът на 677, с който Ферари ще започне новия сезон, ще е базиран на този, който Шарл Леклер пробва в уикенда за Гран При на Катар в края на сезона. Но се очаква каналите на Вентури да са с по-агресивни форми и да са повече на брой - целта е по-добро разпределение на аеродинамичното натоварване и елиминиране на появата на подскачане.