Съживяването на Форд Ескорт RS Mk1 идва на внушителна цена
Първото поколение на Форд Ескорт RS е истинска легенда, не само сред рали феновете, а 50 години след края на производството на тази генерация моделът възкръсна. Това стана благодарение на специализираната компания Boreham Motorworks, която обяви, че “продължава производството” - става въпрос за серия от едва 150 коли, които ще получат номера на шаситата, одобрени от Форд. Новата версия на автомобила е с мотор, който работи на 10 000 об/мин - нещо, което беше невъзможно за оригинала, но все пак колата е близо до него.
Формите на купето са “верни на епохата”, няма съвременни аеродинамични решения, а лентата на вратите е същата като на колите на Alan Mann Racing от времето на първото поколение на модела.
В сравнение с оригинала панелите на купето са идеално напаснати - благодарение лазерното сканиране, CAD системите и модерното производство - като купето и шасито са изработени от стомана. Най-важните места са подсилени, а отделни елементи са от фиброкарбон: капакът на двигателя, този на багажника и отделни елементи от интериора. Целта е теглото на колата да бъде заковано на 800 килограма, което се равнява на една трета от теглото на съвременен спортен седан с такива подобни характеристики.
Карлос Гон: Сливането на Нисан с Хонда е отчаян ход
А важната част от тези характеристики се дължат на двигателя, като от Boreham Motorworks дават избор измежду два мотора. По-мощният е с обем 2,1 литра 4-цилиндров мотор с два горноразположени разпределителни вала и мощност 300 конски сили, който работи на споменатите 10 000 об/мин. За разлика от оригинала обаче тук впръскването на гориво се управлява от компютър, а двигателят задвижва задния мост чрез 5-степенна механична трансмисия.
Първата катастрофа с Ферари 12Cilindri вече е факт
Другият двигател е по-познат на верните фенове на Ескорт RS, но е ревизиран и с някои подобрения - обемът му е увеличен на 1,8 литра, получил е система за директно впръскване на горивото и има мощност почти 185 конски сили, като се развърта до 9000 об/мин. И тук моторът задвижва задните колела, но скоростната кутия е 4-степенна.
Ламборгини отлага първия си електрически модел
Колите на Boreham Motorworks са с диференциал с ограничено приплъзване, но без серво на волана, тракшън контрол, ABS на спирачките и дори без серво на спирачките. Целта е колата да е физически трудна за каране плюс да има “контролирано презавиване”.
Китайският кандидат-съперник на Ферари свърши парите?
И накрая, неприятната част - само 150 коли, за които списъкът с чакащи е невероятно дълъг и разбира се, цената, която започва от 295 000 британски лири. Първите сглобени коли ще бъдат показани в средата на следващата година, а доставките за клиенти започват през третото тримесечие на 2025 година.