Жоан Мир: Аз лиших Валентино Роси от последния му подиум в MotoGP
Световният шампион в MotoGP за 2020 година Жоан Мир се върна към състезанието за Гран При на Сан Марино през шампионския си сезон, в което той завърши трети, изпреварвайки Валентино Роси в средата на последната обиколка на „Мизано“.
По това време Доктора вече беше в залеза на своята кариера, но по-рано през сезона беше успял да се качи на подиума в надпреварата за Гран При на Андалусия, второто състезание на „Херес“, в което той завърши трети. За него това беше подиум №199 в кралския клас, в който той дебютира през 2000 година.
В последвалите състезания в Чехия и Австрия Роси записа прилични резултати (две пети и едно девето място) преди керванът да се насочи към неговата домашна писта. На нея той отново напомни за най-добрите си години и през цялото време се движеше в позиция за качване на подиума, но уви, това не се случи.
В подхода за завой №10 в последната обиколка Доктора беше атакува от Мир, за когото това беше второ призово класиране в кариерата. Както се оказа за Роси първото състезание на „Мизано“ през 2020 беше моментът, в който той беше най-близо до своя подиум №200 в кралския клас, който така и не дойде преди неговото оттегляне в края на сезон 2021. Не случайно в свое скорошно интервю за GPOne Мир заяви, че именно той е пилотът, който открадна последния подиум на Валентино Роси в MotoGP.
„Това беше наистина ключов момент от моята кариера. В първата половина на състезанието се движех на осмата позиция, след което започнах да карам бързо и да настигам групата пред мен, догоних (Франческо) Баная, (Франко) Морбидели и Вале. Направих няколко изпреварвания, което не е лесно на тази писта. В заключителните моменти бях четвърти, а пред мен бяха трима италианци.„Вътре в себе си имах увереността, че мога да изпреваря всеки. Беше хубава и чиста маневра, напълно в моя стил. От този момент започна ключовата серия от шест подиума в следващите седем старта. Определено това беше специален момент, за който аз мисля, че той си мечтаеше, защото щеше да е последният му подиум с момчетата от Академията. Щеше и да е неговият подиум №200. Боже какво нещо само, но за мен беше приятно“, каза Мир.
Испанецът също така направи и едно сравнение между мотора на Сузуки, с който той стана световен шампион и този на Хонда, който му създава толкова много проблеми през последните два сезона.
„Моят стил беше ефективен за Сузуки и за моторите, които карах преди това в другите категории. С Хонда не е така и трябваше да се адаптирам, но това е безполезно, когато нямаше никакво сцепление в задната гума и постоянно се пързаляш на изхода от завоите, виждаш, че другите са два пъти по-бързи от теб.„На пример с GRX-RR аз успявах да контролирам много добре газта, контролирах превъртането на гумата и успявах да я съхраня по-добре от другите, което ми позволяваше да съм бърз в края. Сега не мога да правя това, защото гумата се износва много бързо заради пързалянето“, обясни Мир.