Новите стандарти за битките във Формула 1 ще бъдат въведени през 2025 година
Новите стандарти за битките гума до гума във Формула 1 няма да бъдат въведени преди края на сезон 2024, както искаха пилотите. Вместо това те ще влязат в сила от началото на следващата кампания, която ще стартира в средата на март в Австралия.
След дискусиите между пилотите и ФИА е било решено част от стандартите да бъдат променени. Тези промени бяха оповестени от президента на Асоциацията на Гран При Пилотите (GPDA) Джордж Ръсел, който говори пред медиите по-рано тази седмица.
Ето как се променят правилата за битките гума до гума във Формула 1
Тогава британецът заяви, че се надява поне част от промените да бъдат въведени още преди края на сезона. Според информация на motorsport.com обаче това няма да се случи, тъй като до края на кампанията остава само един кръг.
В същото време ръководителят на стюардите на ФИА Гари Конъли разказа малко повече за дискусията в четвъртък и като цяло за историята на тези стандарти, които за първи път бяха въведени като отделен документ през 2022 година.
„Като стюарди, ако пилотите, отборите и ФИА се обединят около мнението, че искат правилата и стандартите да позволяват по-агресивно каране, ние ще се съобразим. Съответно, ако искат по-стриктни стандарти, ние ще ги прилагаме тях.„Стандартите за пилотиране са един жив документ и всяка година ние се опитваме да се срещнем с пилотите, спортните директори на отборите и ФИА, за да разберем дали нещо трябва да се променя. Целта на тези стандарти е да има постоянство. Срещата, която се проведе тук в четвъртък, беше най-продуктивната, на която аз съм присъствал.„Беше вдъхновяващо да видим най-добрите пилоти в света да комуникират толкова открито и конструктивно, за да можем да подобрим стандартите, което да е от полза за пилотите и да направи живота на стюардите по-лесен.„Нашата цел не е да ощетяваме пилотите. Ние сме тук, за да гарантираме равни условия за всички. Не сме ние срещу пилотите, а те срещу себе си, а ние просто гарантираме, че всеки получава еднаква възможност.„Политиката ни е за отворени врати. Нашата врата винаги е отворена и пилотите са свободни да идват при нас, за да дискутираме решение, което е свързано с тях или с техен съперник. Смятам, че срещата в четвъртък беше доказателства за тази политика.„До 2017 година в системата на ФИА нямаше отделен документ за стандартите на пилотиране. Те съществуваха като част от Международния спортен кодекс. Така че за стюардите беше много трудно да прилагат правилата, защото те бяха много прости. Част от тях датираха от 1954 година, когато кодексът беше написан и не бяха променяни.„Тогава, в края на 2018 година, беше въведена политиката да оставим пилотите да се състезават. Тогава ние се отдръпнахме назад и позволихме по-агресивно пилотиране. Въпреки това, в края на 2021 година пилотите започнаха да искат по-точни правила, за да знаят какво могат и какво не могат да правят.„Затова в началото на сезон 2022 ние въведохме тези стандарти. От тогава насам сме имали няколко срещи, за да дискутираме как трябва да се променят стандартите, за да сме сигурни, че те са по-разбираеми и лесни за прилагане“, обясни Конъли.