Мерцедес: Вече поне знаем кога колата ни работи
Ръководителят на отбора на Мерцедес Тото Волф коментира представянето на тима в Гран При на Лас Вегас и заяви, че поне в Бракли вече знаят при какви обстоятелства колата им се представя добре.
Уикендът в Града на греха премина изцяло под диктовката на Сребърните стерли, чиито пилоти Джордж Ръсел и Люис Хамилтън оглавиха класирането в края на всяка една сесия. В състезанието двамата бяха недостижими за своите съперници и спечелиха една напълно заслужена двойна победа.
Това представяне на Мерцедес дойде най-вече благодарение на ниските температури, които съпътстваха състезателния уикенд в пустинята в Невада. Тенденцията W15 да се представя по-добре в по-студено време се виждат от началото на годината, а в Лас Вегас тази теория беше напълно потвърдена.
По думите на Волф този уикенд ще бъде много полезен за тима в бъдеще, защото в Бракли вече са наясно кога тяхната кола работи най-добре. Сега за инженерите на тима предстои по-трудната задача, а именно да разберат как по-често да вкарват колата в подобен оперативен прозорец, дори и при по-високи температури.
„Студено е. Мисля, че ясно се вижда, че ние сме силни когато е студено. Бяхме силни на „Силвърстоун“, на „Спа“ и тук в Лас Вегас. Мисля, че по-ниските температури поставят колата в по-добра позиция и гумите са в оптималния прозорец.„Това показва, че колата може да е много, много бърза. На моменти, когато Джордж натискаше, бяхме с две секунди по-бързи от нашите съперници, а през останалото време просто контролирахме неговото темпо.„Беше странно. Ние можехме да натискаме когато си поискаме. Нямахме грейнинг нито със средно твърдите, нито с твърдите гуми. Шарл пробва няколко атаки срещу Джордж в началото, но той се справи страхотно със защитата.„Не знам как щеше да се развие тази битка, но след няколко обиколки темпото на Леклер се срина заради грейнинга. Ние нямахме подобни проблеми, нямахме дори и помен от грейнинг.„Когато е топло и ти губеше сцепление в задницата, температурите скачат до небесата. Но тук беше студени и всъщност тази липса на сцепление ни помагаше да държим гумите в правилния работен прозорец.„Така че определени се вижда един модел как някои отбори се представят по-силно когато е студено, а други предпочитат топлото време. В Сингапур на пример Макларън напълно контролираха събитията. Ще е важно да намерим баланс между двете крайности за следващата година.„Този резултат е много важен за нас, защото през цялата година виждахме как сме бързи в тренировките, но след това изоставахме в квалификацията и състезанието. Но тук бяхме начело във всяка една сесия. Така че сега поне знаем кога нашата кола работа. Сега трябва да разберем как да вкарваме колата по-често в този прозорец“, обясни Волф.