Ето колко са платили от Заубер/Ауди на Макларън за Бортолето
През миналата седмица отборът на Заубер, който през 2026 година ще се трансформира в Ауди, обяви привличането на Габриел Бортолето за съотборник на Нико Хюлкенберг от следващия сезон във Формула 1.
Заубер взе лидера във Формула 2
Договорът на бразилеца е многогодишен, а той ще се превърне в първия представител на южноамериканската страна, който получава титулярна позиция във Формула 1 от Фелипе Маса насам. За последно Маса беше титуляр през 2017 година в екипа на Уилямс.
А дебюта на Бортолето със Заубер идва въпреки факта, че в момента той е член на Академията за млади пилоти на Макларън. Бразилецът обаче ще се раздели с нея в края на годината, за да сбъдне своята мечта да се състезава във Формула 1.
Но колко точно струва на Заубер привличането на Бортолето от Макларън? По думите на главния оперативен директор на отбора от Хинвил Матиа Биното швейцарският екип не е платил нищо за услугите на бразилеца, който е много близо до титлата във Формула 2.
„Не съм дискутирал подобно нещо със Зак (Браун). Ние се срещнахме само за да си кажем здрасти и да си стиснем ръцете. Не сме плащали нищо. Габриел беше по-свободен да си тръгне, защото получи възможност“, обясни Биното.
Валтери Ботас се сбогува със Заубер по гащи
Ситуацията с Бортолето е напълно противоположна със случващото се с Франко Колапинто и отбора на Уилямс. По непотвърдена информация от Гроув искат цели 20 милиона долара, за да освободят аржентинския пилот, който няма да получи титулярна позиция в Уилямс догодина, но според мнозина вече доказа, че заслужава място във Формула 1.
Люис Хамилтън: Франко заслужи мястото си във Формула 1
Колапинто дебютира в Гран При на Италия и бързи прикова погледите на водещи фигури в падока към себе си. В последните седмици той е спряган за мястото на Серхио Перес в екипа на Ред Бул и дори се твърди, че „Биковете“ са готови да платят въпросните 20 милиона на Уилямс.
Може ли Ред Бул да унищожи кариерата на Колапинто?
Тази висока сума идва най-вече от факта, че Колапинто ще има цели девет състезателни уикенд зад гърба си в началото на 2025 година, докато Бортолето ще е с нула. Всъщност бразилецът ще има направени само два тестови дни с болид от Формула 1 преди началото на предсезонните тестове догодина. По-рано тази година той направи един тестов ден с кола на Макларън от 2022 година и по всяка вероятност ще кара за Заубер по време на теста за млади пилоти след края на сезона.
Бортолето с първи тест във Формула 1
„Направих само един ден с Макларън. Беше на „Ред Бул Ринг“, беше хубав ден. Направи първия си тест с кола от Формула 1. Моят план е да направя теста за млади пилоти в края на сезона със Заубер. Да свикна още малко с колата и да се подготвя за следващия сезон“, заяви самият Бортолето.