Хърбърт: Наказанията от Мексико няма да променят подхода на Макс
Според Джони Хърбърт, който беше един от стюардите на Гран При на Мексико Сити, които дадоха двете 10-секундни наказания на Макс Верстапен, те няма да променят начина, по който световният шампион подхожда към битките си на пистата.
Нидерландецът беше санкциониран толкова тежко заради агресивните си действия срещу Ландо Норис по време на техния дуел в десетата обиколка. Първо пилотът на Ред Бул избута своя съперник от трасето, след което го изпревари, излизайки от пистата. За тези си две нарушения той получи общо 20 наказателни секунди, които го извадиха от борбата в челото и го смъкнаха до едва шестото място на финала.
Тези две наказания дойдоха само седмица, след като Норис беше наказан с пет секунди в Гран При на САЩ за изпреварване срещу Верстапен извън пистата. Санкцията на британеца беше по-малко, защото той беше принуден да излезе от трасето заради агресивната защита на Верстапен, който също напусна пистата.
След този инцидент в Остин пилотите проведоха една много дълга среща в Мексико, на която беше решено да има промени в нормите за битките на пистата. Първоначалното желание на част от пилотите беше те да бъдат направени моментално, но вместо това такива ще има чак за следващия сезон. Следващата подобна среща е планувана за Гран При на Катар и е възможно част от промените да станат факт за последните два уикенд през 2024 в Катар и Абу Даби.
Норис: Верстапен ще жертва състезания, за да ме победи
А според Хърбърт, докато това се случи, Верстапен ще продължи да кара на ръба на правилата и дори да ги прескача в своите битки с Норис.
„Тези наказания от Мексико няма да попречат на Макс да праща Ландо извън пистата в бъдеще. Цялата идея на Макс беше да позволи на Ферари да спечели двойна победата. Определено смятам, че точно това се опита да направи той. Разбирам защо го направи, но не съм съгласен с него, не мисля, че много хора са.„Честните състезания са нещо, което Ландо е споменавал преди и смятам, че той иска да води такива битки. Не смятам, че карането на Макс ще се промени, защото неговата цел номер едно е да спре Норис, който продължаваш да топи изоставането си в шампионата. Предполагам ще имаме още интересни състезания до края на сезона“, каза Хърбърт пред Action Network.
Волф: Наказанията на Верстапен ще променят начина, по който хората се състезават
След това бившият пилот даде обяснение и за двете 10-секунди наказания, които бяха наложени на Верстапен в Мексико. Те бяха определени като „много сурови“ от страна на Ред Бул, но в Макларън сметнаха обратното.
„Ние следваме инструкциите, които са одобрени от отборите. Взехме правилното решение, тези 20 секунди не бяха сурово наказание за Макс. Беше ли неговото пилотите на ръба и дори отвъд него? Да, да беше.„Той кара грубо, особено когато изхвърли друг пилот от пистата. Според мен, сегашаните пилоти, бившите пилоти и стюардите това е напълно забранено.„Аз съм голям фен на Макс и се ядосвам, когато той кара по този начин. Не трябва да го прави, той е добър в кокпита и на този етап от шампионата той трябва да се пази от неприятности и да кара възможно най-добре.„Когато той влезе в този режим, в който се старае да позволи на Ферари да спечели двойна победа, избутвайки свой съперник от пистата, тогава трябва да се усети, че това не му е нужно. Просто трябва да спечели по възможно най-чистия начин“, каза Хърбърт.