Таен ъпдейт помогнал на Ферари за двойната победа в Остин?
Отборът на Ферари беше единственият тим от челото на колоната във Формула 1, който не декларира нито едно подобрение преди началото на уикенда за Гран При на САЩ. Според правилника на Формула 1 отборите трябва да декларират всички видими подобрения преди началото на всеки уикенд.
Какви са промените по колите на Ред Бул и Макларън в Остин
Фактът, че Ферари на декларира нито един нов компонент обаче не означава, че Скудерията е нямала новости за уикенда в Остин. Това беше потвърдено и от шефа на тима Фредерик Васьор след финала на състезанието, в което Шарл Леклер и Карлос Сайнц спечелиха двойна победа за „Черните кончета“.
Двойна победа на Ферари в Гран При на САЩ!
„Това, че не декларираме нещо, не означава, че не носим нищо ново. Ние трябва да декларираме само промените по външната форма на колата“, каза Васьор.
Французинът обаче отказа да разкрие повече за промените по SF-24, които са били направени за Гран При на САЩ. Слуховете от падока са, че в четирите седмици между състезанията в Сингапур и Остин в Маранело са работили по подобряването на конструкцията на предните си крила, за да могат да се възползват повече от позволената гъвкавост на елементите.
През този сезон ясно се видя, че гъвкавостта на предните крила може да има решаваща роля в баланса на колите между недозавиване в бавните завои и презавиване в бързите. А в началото на годината Ферари заложи на по-сигурното и смяташе, че другите тимове прекрачват границата на позволеното.
Наскоро обаче ФИА публикува техническа директива, с която дефинира по-конкретно толеранса за гъвкавост на крилата. Именно тази директива е накарала Ферари да промени конструкцията на своите крила. Това със сигурност няма да трансформира колата на Скудерията, в сезон с толкова малки разлики, каквито виждаме през 2024 година, един такъв наглед дребен детайл може да има ефект.
„Определено това не променя играта, но ние се намираме в ситуация, в която всяка стотна от секундата прави разлика. В квалификацията имахме две или три коли, които бяха на по-малко от десета зад нас. Това означава, че ако тези детайли правят такава разлика, ние трябва да ги ползваме“, коментира Васьор.