Хорнър: За нас ситуацията между Макс и Ландо беше кристално ясна
Ръководителят на отбора на Ред Бул Кристиан Хорнър заяви, че за „Биковете“ спорната ситуацията между Макс Верстапен и Ландо Норис от края на неделната Гран При на САЩ е била „кристално ясна“.
Норис получи едно много спорно наказание от пет секунди, което му коства място на подиума, след като изпревари Верстапен извън границите на пистата. Той обаче стори това, след като при защитата си пилотът на Ред Бул влезе толкова дълбоко в кривата, че самият той също излезе от трасето.
Според мнозина в случая разследването не трябваше да бъде срещу Норис за печелена на предимство извън пистата, а срещу Верстапен за избутване на съперник извън нея. Подобни наказания по-рано в състезанието имаше за Джордж Ръсел и Юки Цунода, които при атаките си срещу Валтери Ботас и Алекс Албон принудиха своите конкуренти да напуснат трасето.
По думите на Хорнър, който разбира се гледа ситуацията от позицията на печеливш в нея, тя е била „кристално ясна“ и стюардите са взели правилното решение. Той също така каза, че случаят между Верстапен и Норис не бива да бъде сравняван с тези, в които Ръсел и Цунода бяха наказани.
Тото Волф: Вижда се пристрастие в решенията на стюардите
Британецът също така напомни и за един случай от 2017 година, когато Верстапен беше свален от подиума, след като изпревари Кими Райконен извън пистата. Това сравнение обаче не е много коректно, тъй като тогава Верстапен стори това, скъсявайки трасето на завой №17.
Макларън няма да обжалва наказанието на Норис
„Битката между двамата беше страхотна за наблюдаване и разбира се всички пилоти знаят правилата. Те ги дискутират постоянно по време на срещите със стюардите и рейс директора. Изпреварването беше завършено извън пистата. В миналото ние сме били от другата страна тук, мисля, че беше срещу Кими през 2018 (всъщност 2017). Така че за нас беше кристално ясно, че изпреварването е завършено извън пистата, така че той трябваше да ни върне позицията. Така че за нас си беше черно на бяло.„Мисля, че за стюардите е много трудно и всеки инцидент е различен, така че те трябваше да се разглеждат по отделно. Когато си потърпевш не е приятно. Както казах, в миналото това се е случвало с нас много пъти, не само на тази писта. Всички те знаят, какво е заложено (титлата).„Това, което аз не разбирам е, че беше ясно, че ще има наказание, а с предимството, което Ландо имаше с колата и гумите, той спокойно можеше да върне позицията и да направи чиста атака. Изглеждаше, че той ще го направи в първия завой, но се стигна до някакво объркване. Ако беше върнал позицията веднага, той най-вероятно щеше да направи чиста атака“, каза Хорнър.