Двойна победа на Ферари в Гран При на САЩ!
Шарл Леклер и Карлос Сайнц донесоха двойна победа на Ферари в Гран При на САЩ в Остин, първи такъв успех за тима в Щатите от 2006 година. Леклер поведе в първия завой след старта, а Сайнц излезе втори след като пресече стратегията на Макс Верстапен, който в първата серия обиколки се движеше втори.
Трета победа за Леклер този сезон и страхотна доминация на Ферари в състезанието днес, в което италианците се оказаха единственият тим в челото, който не използва подобрения по колата си в Остин.
Леклер и Сайнц контролираха хода на състезанието далеч пред колоната, но зад тях Макс и Ландо Норис проведоха оспорвана битка за третото място. Британският пилот догони много бързо Макс след бокса, тъй като колата му работеше много по-добре с твърдите гуми. Норис атакува няколко обиколки поред, като най-накрая го изпревари в 52-ата обиколка.
Атаката на Норис дойде в завой №12, като Макс го избута извън пистата, като и той напусна очертанията на трасето. Но във върха на завоя Макс беше пред Норис, който не му върна позицията и след финала беше наказан с 5 секунди, което го върна на 4-ото място на 0,9 секунди зад Макс, който стигна до подиума.
По-долу може да прочетете как протече състезанието.
Старт - Шарл Леклер поведе от 4-о място на старта на излизането от първия завой, след като Мак Верстапен атакува късно Ландо Норис и го избута към външната част на завоя. Люис Хамилтън спечели 5 позиции и вече е 12-и.
С Гран При на САЩ битката за титлата между Верстапен и Норис се подновява, а след спринта вчера Макс увеличи аванса си на 54 точки.
1 об. Сайнц атакува Верстапен в завой №12 за второто място, но Макс се защити. Ландо Норис остана едва 4-и в битката в първата обиколка.
2 об. Люис Хамилтън излетя от пистата в последния сектор и отпадна. Инцидентът стана на същия завой - №19, на който в квалификацията вчера излетя Джордж Ръсел.
3 об. Кола на сигурността пред колоната.
6 об. Рестарт след прибирането на колата на сигурността. Леклер запази лидерството, преследван от Верстапен и Сайнц.
7 об. Леклер с аванс от 1,2 секунди, беше 0,5 при рестарта. Сайнц е на 0,7 секунди зад Макс. Норис изостава на почти 2 секунди зад Карлос.
8 об. Леклер има почти 2 секунди аванс пред Верстапен.
9 об. Сайнц се оплака по радиото, че има загуба на мощност, след като загуби 1 секунда спрямо Верстапен. Малко по-късно испанецът допълни, че усеща и миризма на гориво в кокпита.
11 об. От бокса уверяват Сайнц, че проблемът трябва да е отстранен след промени, които направи той. Леклер вече води с над 4 секунди пред Верстапен.
13 об. Отваря се прозорецът за спиране в бокса на пилотите, които стартираха със средно твърди гуми, които са повечето в колоната.
14 об. Леклер вече е на 5,5 секунди пред Верстапен, Сайнц върви трети, на 1,6 секунди зад Макс.
16 об. 5 секунди наказание за Джордж Ръсел при следващия му бокс заради това, че избута Валтери Ботас при атаката си срещу него малко по-рано.
17 об. Перес изпревари Цунода и излезе 8-и. Ръсел пък атакува Алонсо и вече е 12-и.
18 об. Авансът на Леклер е вече над 8 секунди, също като в спринта колата на Ферари се справя най-добре с натоварването и износването на гумите.
22 об. Сайнц в бокса за нови гуми, връща се пети с нови твърди гуми. Бокс за 2,7 секунди и с 13 секунди разлика до предната кола.
23 об. От Макларън попитаха Норис дали може да удължи още серията си обиколки преди бокса. Норис е на 3,7 секунди зад Макс. Леклер е на почти 10 секунди пред Верстапен на върха на класирането.
25 об. Сайнц е на по-малко от 16 секунди от Макс, така че ако Верстапен спре сега, Сайнц ще е пред него на пистата.
26 об. Верстапен в бокса - 2,7 секунди, също като при Сайнц. И Макс се връща зад Сайнц. Но пък Верстапен и Ред Бул покриха Норис, който тепърва ще спира в бокса.
26 об. Леклер веднага беше повикан в бокса - нови твърди гуми и за него, бокс за 2,5 секунди. Шарл се връща трети, зад двамата пилоти на Макларън, Норис и Пиастри, но е най-напред от пилотите, спирали в бокса.
30 об. Норис все още не е спирал в бокса и може би отива към състезание с един бокс. Нормален бокс означава загуба на около 20 секунди. Повечето пилоти се ориентираха към стратегия с два бокса. Леклер догони Пиастри, който също още не е спирал в бокса и е втори.
31 об. Леклер изпревари Пиастри и излезе втори. Оскар най-вероятно със същата стратегия като Норис.
32 об. Норис в бокса - 2,2 секунди за смяна на четирите гуми. На пистата Макс е пред него, двамата са 4-и и 5-и. Норис спря 6 обиколки по-късно от Верстапен. Леклер се върна начело.
33 об. Пиастри влиза в бокса от 2-о място - 2,6 секунди при механиците. Пиастри се върна пети, точно пред Ръсел. В това време - Пиер Гасли с наказание от 5 секунди заради това, че излезе с четирите колела от пистата при атака.
33 об. Норис с най-бърза обиколка и е на 6,4 секунди от Верстапен. В следващия тур Леклер си върна най-бързата обиколка, Норис пак я взе.
35 об. Норис бързо догонва Верстапен - разликата между двамата е вече под 4,5 секунди. Цунода също получи 5 секунди наказание за избутване на друг пилот от пистата - в случая Алекс Албон.
37 об. Верстапен се оплаква по радиото от твърдите гуми - не може да спира и да атакува с тях. Норис със същите гуми е с 1 секунда на обиколка по-бърз от Макс.
39 об. Леклер води с 6,6 секунди пред Сайнц. Верстапен е трети, само на 2,5 секунди пред Норис.
41 об. Най-после бокс и за Ръсел, който стартира с твърдите гуми - бокс за 8 секунди заедно с наказанието за британеца.
42 об. Макс има аванс от 1,5 секунди пред Норис в борбата за третото място.
44 об. Норис е вече в обсега за атака с DRS-системата срещу Макс.
47 об. Норис притиска Верстапен, който нито веднъж в продължение на няколко завоя не отстъпи от състезателната траектория. Норис се доближи на 0,3 секунди и го притиска.
50 об. Норис продължава да притиска Верстапен, атакува на няколко пъти, но безуспешно. В следващата обиколка нова атака на Ландо, но Макс отново се опази.
52 об. Норис изпревари Верстапен на завой №12, но с четирите колела извън трасето, като Макс обаче го избута. В Макларън поемат риска Ландо да запази позицията и да получи 5 секунди наказание.
55 об. Норис веднага дръпна на 2,3 секунди пред Верстапен, като Ландо е заплашен от две наказания.
Финал - Шарл Леклер и Карлос Сайнц донесоха двойна победа на Ферари в САЩ, за последно Скудерията записа такъв успех в Щатите през 2006. Ландо Норис финишира трети на пистата, но е наказан с 5 секунди заради изпреварването на Макс. Осма победа на Леклер във Формула 1 и трета този сезон.