Ферари F80 е наследникът на LaFerrari и струва почти 4 милиона евро

Малко над 10 години след премиерата на LaFerrari във Ферари са готови с наследника на култовия модел. Но за разлика от LaFerrari, новият топмодел на марката - F80, не разчита на V12 двигател, а на V6 мотор, производствената серия ще е едва 799 коли, а цената - малко над 3,7 милиона евро.

F80 се появява на бял свят 40 години след първия модел, поставил началото на тази моделна линия - 288 GTO, F80 е получил името си в чест на предстоящия 80-годишен юбилей на Ферари. Това е най-бързият и сложен сериен модел на марката, като в него намират място много решения, идващи от прототипите за Льо Мен и болидите от Формула 1.

V6 моторът на F80 използва същия блок като при мотора на 499Р - прототипът, който спечели “24 часа на Льо Мен” в последните две години, а двигателят работи с хибридна система и мощността му е 1200 конски сили, което е с 237 повече от мощността на предшественика му. 3-литровият V6 мотор се развърта до 9200 об/мин, мощността му е 900 конски сили при 8750 об/мин, а промените в двигателя, който се използва и при 296 GTB включват и сериозно ревизиран картер.

F80 е със задвижване на четирите колела, което го прави първият флагман в историята на марката, създаден с 4х4 задвижване, а динамичните му показатели са впечатляващи - 2,15 секунди за ускорение от 0 до 100 км/ч и максимална скорост “над 350 км/ч.”

Много производители твърдят, че моделите им са вдъхновени от състезателните коли и постиженията им, но при F80 са налице преки заемки от моторните спортове на най-високо ниво. Тук присъстват познатите от Формула 1 мотор-генераторни групи MGU-K и MGU-H, които са част от хибридната система, в която влиза и един електромотор, работещ на 30 000 об/мин. Той работи с MGU-K (блокът, който преработва кинетичната енергия) и електромоторът изпълнява ролята на стартер плюс осигурява и допълнителни 80 конски сили, които отиват към задния мост. Още два електромотора подават мощност към предния мост, като тя е доста по-сериозна - почти 300 конски сили. Батерията за хибридната система също се родее с разработките във Формула 1, като е разработена от Ферари.

За разлика от 296 GTB и SF90 Stradale, F80 не е plug-in хибрид и не може да се движи само в електрически режим, като при него електрическата енергия се използва само за повишаване на мощността. А основният аргумент за липсата на pхlug-in хибридна система е желанието на конструкторите теглото на колата да остане по-ниско - 1525 кг.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти