Планът на Мишлен да покори преасфалтираната "Филип Айлънд"
Този уикенд френският производител на гуми Мишлен ще има тежката задача да се изправи срещу преасфалтираната писта „Филип Айлънд“ по време на Гран При на Австралия в MotoGP.
В миналото полагането на нова настилка е изненадвало много неприятно Бриджоуст, Пирели и Дънлоп, а сега е ред на Мишлен да се изправи срещу това тоолкова сложно предизвикателство. Френската компания обаче има план, с който се надява да се справи с новия асфалт на „Филип Айлънд“.
В Австралия пилотите в краслкия клас ще разполага с три модела задна гума, вместо с обичайните два. Освен това средно твърдата и твърдата смеси ще имат и подсилена конструкция, която да издържа на по-високи температури.
„Нямаме търпение да разберем каква същността на новия асфалта на „Филип Айлънд“. Тъй като нямахме възможността да тестваме предварително, ние ще предоставим по-голям избор от гуми. Отпред ще имаме обичайните три типа, които използвахме и през 2023, но отзад ние ще предложим три варианта, вместо обичайните два.„Ще имаме меката смес, която ще бъде със стандартната конструкция. Средно твърдата и твърдата гуми ще използват подсилената конструкция, която вече видяхме и на „Мандалика“ в Индонезия. Ние взехме това решение на база конфигурацията на пистата и натоварването на гумите“, коментира ръководителят на програмата на Мишлен в MotoGP Пиеро Тарамасо.
През 2013 година, когато беше последното преасфалтиране на „Филип Айлънд“, гумите на Бриджстоун се разпадаха толкова бързо, че състезанието трябваше да бъде скъсено до 19 обиколки и да включва поне едно задължително влизане в бокса за смяната на мотор. Тогава надпреварите в Moto2 и Moto3 също бяха съкратени, тъй като и гумите на Дънлоп се разпадаха по-бързо от очакваното. По-рано тази година стартовете в Световния супербайк шампионат (WSBK), където се използват гумите на Пирели, които ще са на разположение на пилотите от Moto2 и Moto3 този уикенд, също бяха скъсявани и включваха спирания в бокса.