Този уикенд френският производител на гуми Мишлен ще има тежката задача да се изправи срещу преасфалтираната писта „Филип Айлънд“ по време на Гран При на Австралия в MotoGP.
В миналото полагането на нова настилка е изненадвало много неприятно Бриджоуст, Пирели и Дънлоп, а сега е ред на Мишлен да се изправи срещу това тоолкова сложно предизвикателство. Френската компания обаче има план, с който се надява да се справи с новия асфалт на „Филип Айлънд“.
В Австралия пилотите в краслкия клас ще разполага с три модела задна гума, вместо с обичайните два. Освен това средно твърдата и твърдата смеси ще имат и подсилена конструкция, която да издържа на по-високи температури.
„Нямаме търпение да разберем каква същността на новия асфалта на „Филип Айлънд“. Тъй като нямахме възможността да тестваме предварително, ние ще предоставим по-голям избор от гуми. Отпред ще имаме обичайните три типа, които използвахме и през 2023, но отзад ние ще предложим три варианта, вместо обичайните два.
„Ще имаме меката смес, която ще бъде със стандартната конструкция. Средно твърдата и твърдата гуми ще използват подсилената конструкция, която вече видяхме и на „Мандалика“ в Индонезия. Ние взехме това решение на база конфигурацията на пистата и натоварването на гумите“, коментира ръководителят на програмата на Мишлен в MotoGP Пиеро Тарамасо.
През 2013 година, когато беше последното преасфалтиране на „Филип Айлънд“, гумите на Бриджстоун се разпадаха толкова бързо, че състезанието трябваше да бъде скъсено до 19 обиколки и да включва поне едно задължително влизане в бокса за смяната на мотор. Тогава надпреварите в Moto2 и Moto3 също бяха съкратени, тъй като и гумите на Дънлоп се разпадаха по-бързо от очакваното. По-рано тази година стартовете в Световния супербайк шампионат (WSBK), където се използват гумите на Пирели, които ще са на разположение на пилотите от Moto2 и Moto3 този уикенд, също бяха скъсявани и включваха спирания в бокса.