Защо завръщането на Тойота във Формула 1 не е точно завръщане

Автомобилният гигант Тойота е компанията с най-сериозна моторспорт програма в глобален мащаб – марката участва със заводски отбори в Световния рали шампионат (WRC) и Световния шампионат за издръжливост (WEC), участва като производител и партньор на отбори в НАСКАР в Щатите, присъства и в Световния рали-рейд шампионат, пак с Тойота Газу Рейсинг, през 2026 ще се включи и в супер популярния пистов шампионат Суперкарс в Австралия. Затова и не е изненада, че новината за това, че Тойота ще е партньор на Хаас във Формула 1 беше посрещната с ентусиазъм от медиите в цял свят и това беше обявено като „завръщането на Тойота във Формула 1.”

Интересното обаче е, че в Тойота не приемат този ангажимент като завръщане във Формула 1, а оттеглянето на японския гигант от световния шампионат в края на 2009 все още е едно от най-неприятните петна в моторспорт историята на марката.

В Тойота обмислят по-засилено участие на Паяри догодина след видяното в Чили

Какво беше обявено? Хаас анонсира техническо партньорство с моторспорт подразделението на Тойота – Тоуота Газу Рейсинг, под чието крило са споменатите състезателни програми. Като технически партньор на Хаас, Тойота ще споделя знания и ресурси с тима в областите, където има натрупан опит, като това включва съвместна работа в различни направления: дизайн, технически решения и дори производство.

От Хаас са обмисляли да сменят Магнусен с Беарман до края на сезона

Също така пилоти, инженери и механици на Тойота Газу Рейсинг ще участват в тестовете във Формула 1, в които участва Хаас, за да разберат по-добре средата, в която се развива световният шампионат. Екип на Тойота ще помага на Хаас за аеродинамичното развитие на болидите на тима и ще работи по дизайна и производството на различни елементи и панели от фиброкарбон, които се използват за сглобяването на автомобилите. А още на следващото състезание в Остин Тойота Газу Рейсинг ще се появи като спонсор на колите на Нико Хюлкенберг и Кевин Магнусен.

В Мадрид започнаха политическа война заради Формула 1

Шефът на Хаас Аяо Комацу обясни, че е работил по сделката „от няколко месеца” и вярва, че това е важен елемент за прогреса на американския тим в средата на колоната в близко бъдеще. Комацу потвърди, че съюзът на Хаас с Тойота е бил одобрен от дългогодишния партньор на отбора Ферари – италианците доставят на Хаас двигатели, скоростни кутии и други части, а по-рано тази година Хаас удължи договора си за ползването на аеродинамичния тунел на Ферари в Маранело.

Никола Цолов след първото време на "Херес": Днес просто свиквах с отбора

Сделката е страхотна за Хаас, но не е завръщане на Тойота във Формула 1 и явно никой не чу предупреждението на председателя на Тойота Акио Тойода, благодарение, на когото Тойота Газу Рейсинг се превърна в глобален моторспорт играч.

Кой е пилотът от Формула Е, който ще засенчи Верстапен

„Моля ви, направете така, че утре заглавията в медиите да не са: Тойота най-после се завръща във Формула 1”, заяви Тойода на представянето на сделката.

От Мерцедес признаха за допусната грешка при дебюта на Антонели

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти