Защо завръщането на Тойота във Формула 1 не е точно завръщане
Автомобилният гигант Тойота е компанията с най-сериозна моторспорт програма в глобален мащаб – марката участва със заводски отбори в Световния рали шампионат (WRC) и Световния шампионат за издръжливост (WEC), участва като производител и партньор на отбори в НАСКАР в Щатите, присъства и в Световния рали-рейд шампионат, пак с Тойота Газу Рейсинг, през 2026 ще се включи и в супер популярния пистов шампионат Суперкарс в Австралия. Затова и не е изненада, че новината за това, че Тойота ще е партньор на Хаас във Формула 1 беше посрещната с ентусиазъм от медиите в цял свят и това беше обявено като „завръщането на Тойота във Формула 1.”
Интересното обаче е, че в Тойота не приемат този ангажимент като завръщане във Формула 1, а оттеглянето на японския гигант от световния шампионат в края на 2009 все още е едно от най-неприятните петна в моторспорт историята на марката.
В Тойота обмислят по-засилено участие на Паяри догодина след видяното в Чили
Какво беше обявено? Хаас анонсира техническо партньорство с моторспорт подразделението на Тойота – Тоуота Газу Рейсинг, под чието крило са споменатите състезателни програми. Като технически партньор на Хаас, Тойота ще споделя знания и ресурси с тима в областите, където има натрупан опит, като това включва съвместна работа в различни направления: дизайн, технически решения и дори производство.
От Хаас са обмисляли да сменят Магнусен с Беарман до края на сезона
Също така пилоти, инженери и механици на Тойота Газу Рейсинг ще участват в тестовете във Формула 1, в които участва Хаас, за да разберат по-добре средата, в която се развива световният шампионат. Екип на Тойота ще помага на Хаас за аеродинамичното развитие на болидите на тима и ще работи по дизайна и производството на различни елементи и панели от фиброкарбон, които се използват за сглобяването на автомобилите. А още на следващото състезание в Остин Тойота Газу Рейсинг ще се появи като спонсор на колите на Нико Хюлкенберг и Кевин Магнусен.
В Мадрид започнаха политическа война заради Формула 1
Шефът на Хаас Аяо Комацу обясни, че е работил по сделката „от няколко месеца” и вярва, че това е важен елемент за прогреса на американския тим в средата на колоната в близко бъдеще. Комацу потвърди, че съюзът на Хаас с Тойота е бил одобрен от дългогодишния партньор на отбора Ферари – италианците доставят на Хаас двигатели, скоростни кутии и други части, а по-рано тази година Хаас удължи договора си за ползването на аеродинамичния тунел на Ферари в Маранело.
Никола Цолов след първото време на "Херес": Днес просто свиквах с отбора
Сделката е страхотна за Хаас, но не е завръщане на Тойота във Формула 1 и явно никой не чу предупреждението на председателя на Тойота Акио Тойода, благодарение, на когото Тойота Газу Рейсинг се превърна в глобален моторспорт играч.
Кой е пилотът от Формула Е, който ще засенчи Верстапен
„Моля ви, направете така, че утре заглавията в медиите да не са: Тойота най-после се завръща във Формула 1”, заяви Тойода на представянето на сделката.