Фабио Куартараро е бил готов да се раздели с Ямаха, ето защо е решил да остане
Световният шампион в MotoGP за 2021 година Фабио Куартараро разкри, че е бил близо до това да си тръгне от Ямаха в края на сезон 2024 заради спада във формата на японската марка преди да преподпише за още две години с нея.
Бъдещето на французина беше един от водещите теми в ранната фаза на сезона, но той избра да гласува доверие на единствената марка, с която е карал в кралския клас. Куартараро дебютира на борда на Петронас Ямаха през 2019, а две години по-късно премина в заводския тим, с който спечели титлата. През 2022 той финишира втори, но след това оптъна в класиране, като през 2023 не успя да спечели, а през 2024 Ямаха още няма подиум.
Ямаха напредва с разработката на V-образен двигател за MotoGP
Въпреки това огромно изоставане Куартараро ще бъде част от Ямаха поне до края на сезон 2026. В интервю за Legend в YouTube френският пилот разкри, че е бил готов да си тръгне от Ямаха и обясни какво го е убедило да остане в тима.
„Ямаха е легендарен отбор. Като малък мечтата ми беше да карам за него, защото Валентино Роси беше там. Бях готов да си тръгна от марката, въпреки че тя беше моя мечта, чувствах се готов да си тръгна.„И Ямаха направи някои големи промени. Инвестираха много в проекта, наеха много нови инженери. За съжаление няма как да се върнеш на върха за няколко седмици или месеца, по-скоро са нужни години. Това ме накара да остана в Ямаха, започнах да се запознавам с много хора, които идваха от други марки, където бяха работили по големи проекти. Това ме убеди да подпиша за още две години с Ямаха.„Имах проблеми с мотора, а също и психически такива. Все пак е странно четири години да се бориш за титлата и след това изведнъж да потънеш до десетото място. Започваш да се съмняваш и в себе си, чудиш се дали ти не си виновен.„През последните две години ние не напреднахме много, докато другите направих големи стъпки напред. В момента ние все още изоставаме, но мисля, че се научихме как да запазваме спокойствие и да търсим начин да подобряваме мотора по най-добрия възможен начин. Но е истина, че психически това не е лесно“, обясни Куартараро.