Вилньов: Макларън закъсня с решението за отборните заповеди

Според световния шампион във Формула 1 за 1997 година Жак Вилньов решението на Макларън да започне да използва отборни заповеди е закъсняло.

От британския екип обявиха преди началото на уикенда в Баку, че от тук до края на сезона Ландо Норис ще бъде със статута на водещ пилот, а Оскар Пиастри ще му помага. От Макларън обаче отказаха да потвърдят точно как австралиецът ще помага на своя съотборник в неговата битка за световната титла с Макс Верстапен.

Норис става №1 в Макларън, ще има заповеди от бокса

Преди финалните осем кръга за годината Норис изостава с 62 точки от трикратния световен шампион. Това означава, че до края на кампанията той ще трябва да топи средно по 7.75 точки на своя конкурент, ако иска да стане световен шампион.

Пиастри и Макларън са "европейски шампиони" във Формула 1 за 2024 година

По думите на Вилньов решението на Макларън да подкрепи Норис е напълно резонно, но канадецът смята, че то идва прекалено късно.

Пиастри: Сега е правилният момент да има заповеди от бокса

„Честно е. Ако Пиастри беше по-напред в шампионата щеше да е същото, но в обратна посока. Твърде жалко за него, той не успя да победи Ландо по-рано през сезона. Сега нещата са в полза на Ландо.„Той плаща цената за липсата на скорост в началото на сезона. Догодина може да е обратното. Но, ако не играеш играта сега, можеш да си сигурен, че догодина отборът и другият пилот няма да я играят.„За мен обаче е твърде късно, а и те още не са решили как точно ще се случат нещата“, коментира Вилньов пред Sky Sports F1.

Норис: Оскар няма да трябва да ми подарява победи

Той също така се върна и към събитията на „Монца“, когато Пиастри атакува и изпревари Норис със страхотна маневра в спирането за втория шикан в първата обиколка. Този ход на австралиеца коства още едно място на неговия съотборник, който беше изпреварен и от Шарл Леклер на изхода от комплекса, тъй като загуби много скорост, за да не се удари с Пиастри.

„Маневрата се получи само защото Ландо не се защити агресивно, понеже не очакваше тази атака. Те трябваше да са първи и втори след този завой и Ландо да е отпред. Пиастри не спази това и това навреди на отбора.„Не харесах интервютата им след това. Бяха прекалено политически, виждаше се, че пилотите не могат да кажат това, което искат. Всичко се дължи на договорите им. Те не могат да спрат Пиастри да преследва лични победи, но могат да го принудят да помага на отбора в битката при конструкторите.„Неговото мислене ще бъде, че те не могат да го принудят да отстъпи победи и той няма да го прави, защото е защитен от договора си. Марк (Уебър, неговият мениджър) свърши страхотна работа. Като новобранец той му издейства договор на пилот №1, невероятно! Това не се е случвало преди. Браво на него“, каза Вилньов.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти