Ямаха напредва с разработката на V-образен двигател за MotoGP

Ямаха е последният останал произдводител в MotoGP, който разчита на двигател в редово разположение на цилиндрите, а не V-образно такова.

Според информация на motorsport.com това е на път да се промени, тъй като японската марка напредва с разработката на V-образен агрегат. От Ивата не са потвърдили подобно нещо, като единствените догатки идват от криптираните изказвания на Фабио Куартараро и Алекс Ринс пред медиите.

„Ямаха трябва да разгледа всички възможни концепции за своя двигател“, това заяви наскоро световният шампион за 2021 година Куартараро в свое интервю.

Куартараро: Раздялата на Маркес с Хонда събуди много хора в Ямаха

От 2022 година насам Ямаха разчита на услугите на Лука Марморини като консултант по дизайна на двигателя. Марморини има богат опит от Формула 1 с Тойота и Ферари, а след това той помогна и на Априлия до подобри мощността и надеждността на своя двигател в MotoGP.

Още когато беше нает от Ямаха италианецът предупреди, че японският производител трябва да разглежда възможността да изостави редовата концепция и да премине към V-образна такава, за да подобри мощността на своята машина. Както е добра известно именно скоростта на правите е един от най-големите недостатъци на мотора на Ямаха, който така или иначе изостава от тези на Априлия, Дукати и КТМ, които използва V-образни двигатели.

Според информацията на motorsport.com в Ямаха се надяват да дебютират своя нов двигател преди навлизането на новите правила през 2027 година. Тогава работният обем ще бъде намален от 1000 на 850 кубически сантиметра.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти