Ботас обвини Колапинто за забавянето на старта на Гран При на Италия

Пилотът на Заубер Валтери Ботас обвини новия пилот на Уилямс Франко Колапинто за бавното оформяна на стартовата решетка преди старта на неделната Гран При на Италия.

Това стана обект на критика от страна на коментатора на Sky Sports F1 Мартин Бръндъл, който каза, че това по-бавно формиране на стартовата решетка пречи на пилотите от нейното чело, които трябва да седят неподвижни много дълго време, губейки температура в гумите си. Бърза преглед на записа на Гран При на Италия, че между заставането на Ландо Норис на полпозишъна и светването на първата от пет червени светлини минава малко повече от минута.

Ботас е фаворит за второто място в Заубер, но има една пречка

„Те трябва да седят в челото на решетката много дълго време. Проблемът, който имаха на „Зандвоорт“ беше, че не вкараха достатъчно температура в задните си гуми, а дългото чакане определено не помага на Макларън.„Това отнеме твърде много време. Наистина по време на пилотските брифинги те трябва да го обсъдят, последната редица се бави твърде много“, добави Бръндъл в своя коментар, визирайки Ботас и Гуаню Джоу, които стартира от последните две места на „Монца“.

Според Ботас обаче причината за тяхното забавяне е била в Колапинто, който стартира 18-ти в първото си състезание във Формула 1. По думите на финалндеца пилотът на Уилямс е изостанал твърде много от колоната в хода на загряващата обиколка и самият той е бил безпомощен.

Ботас отбеляза това по радиото към своя инженер още по време на самата формираща обиколка.

„Дистанцията между колите пред мен е по-голяма от разрешената в правилника“, каза финландецът на своя инженер Стивън Патрик.„Да, много е бавен“, беше неговият отговори, когато беше попитан дали Колапинто е бавен.

В случая най-вероятно става въпрос за объркване от страна на Ботас, тъй като в правилника на Формула 1 няма конкретна точка за дистанцията между колите по време на загряващата обиколка. Такава обаче има за случаите, в които на пистата има кола на сигурността и колите трябва да са на не повече от десет дължини една от друга.

След състезанието Ботас беше попитан от репортерите за този си коментар и каза, че го е направил в надеждата да спечели едно място заради наказание на Колапинто. Той обаче добави, че очаква аржентинецът да си вземе поука от първото си състезание и вече да кара по-бързо в загряващите обиколки.

„Просто не знам защото разликата между колите пред мен беше толкова голяма. Разбира се това беше първият му път, но съм сигурен, че той ще си вземе поука. Докладвах го, защото се надявах да спечеля едно място с негово наказание. Това е играта тук“, каза Ботас.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти