Джеймс Ваулс: Щеше да е нечестно да задържим Сарджънт
Ръководителят на отбора на Уилямс Джеймс Ваулс коментира пилотската смяна, която беше направена в британския тим в началото на седмица. Във вторник екипът от Гроув се раздели с Логан Сарджънт и обяви, че Франко Колапинто ще довърши сезона на мястото на американеца.
Уилямс се раздели със Сарджънт, обяви изненадващ заместник
Пред медиите Ваулс коментира защо е избрал да направи тази промяна в средата на сезона, а не го е сторил още през зимата. Той дори каза, че с представянето на Сарджънт от началото на сезона е щяло да бъде „почти нечестно“ той да довърши кампанията.
Сарджънт с първи думи след раздялата с Уилямс
„Нито един ръководител на отбор не иска да сменя пилот в средата на сезона. Ужасно е. Много е трудно за пилота, за отбора, разбива всичко. Та защо направих тази промяна сега? Най-добре щеше да е, ако го бях сторил в началото на годината. Но в края на миналата Логан беше започнал да се доближава много до Алекс (Албон).„Беше добре да видим тази прогресия и ако тя беше продължила ние щяхме да имаме пилот, който щеше да е в много добра позиция тази година. Не мислех, че това е правилният момент да се разделим.„Причината сега е много по-ясна. Ние имаме достатъчно информация, за да знаем, че той достигна лимита си. Всъщност, щеше да е почти нечестно за него да продължи. Вижте лицето му, когато той излизаше от колата. Даваше всичко от себе си и пак не беше достатъчно.„От човешка гледна точка той винаги даваше 100% от възможностите си. Но всички осъзнахме къде е неговият лимит и факта, че той го е достигнал“, обясни Ваулс.
Той също така разкри, че това решение не е било взето само и единствено заради катастрофата на Сарджънт на „Зандвоорт“ миналата седмица, а заради цялостното представяне на американеца.
Оправдан ли е изборът на Уилямс да смени Сарджънт с новобранеца Колапинто?
„Това, което искахме да направим е, да дадем достатъчно време на Логан да покаже на какво е способен. В началото на годината ние имахме задължението да направим достатъчно бърза кола и не го направихме.„Аз смятам, че с подобренията, които въведохме на „Зандвоорт“, ние вече имаме кола, която да може да се бори за точки и това промени момента, в който да вземем решението. В този случай това се случи след състезанието в неделя. Аз разгледах хубаво данните от неговото каране, за да видя как точно се беше представил той.„Аспектът, който беше неговият най-голям недостатък, беше темпото му. Той просто завърши твърде назад“, каза Ваулс.