Хонда с нов двигател в Австрия, но пилотите остават песимисти

Като част от борбата си да се измъкне от дъното на колоната в MotoGP отборът на Хонда въведе изцяло нов двигател в началото на уикенда за Гран При на Австрия. Това е първото по-сериозно подобрение от началото на годината, което японският произвдотел прави.

Както е известно, заради слабото си представяне през последните години, Хонда и Ямаха получиха отстъпки от правилата за развитие, които ограничавата техните съперници. Двете японски марки не само могат да правят неограничени частни тестове със състезателните си пилоти, но и да променят спецификацията на двигателите си в хода на сезона.

Два теста и две състезания на "Мизано" за месец за пилотите на Ямаха и Хонда

Именно от тази свобода се възполза Хонда за Гран При на Австрия. На „Ред Бул Ринг“ с новия агрегат ще разполагат двамата заводски пилоти Лука Марини и Жоан Мир, както и Такааки Накагами от LCR Хонда. Вторият пилот на сателитния тим Йоан Зарко ще използва спецификацията, с която се състезава на „Силвърстоун“, за да събере повече данни за нея.

Въпреки този доста голям ъпдейт пилотите на Хонда си остават песимисти за представянето на марката на „Ред Бул Ринг“.

„Нов двигател е много, много голяма дума, аз бих казал, че това е малък ъпдейт. Защото от гледна точка на представянето видяхме с Така на „Силвърстоун“, макар и с друга спецификация, че нещата са малко по-добре, но все още не сме на нивото на другите, а и моторът става по-труден за каране.„Приближаваме с до тях с двигателя, но не достатъчно. Но бих казал, че свършиха добра работа с подготовката на този ъпдейт. Част от процеса е. Важно е да продължим да натискаме, да продължим да работим, дори и малките подобрения са нещо, радвам се. Не очаквам представянето ни на пистата да се подобри особено“, каза Марини пред медиите още вчера.

„Този уикенд ние имаме различна конфигурация на двигателя, това е страхотно. Това е изцяло нова конфигурация. Няма да е конфигурация, която да е бърза още от началото. Ще отнеме време да я разберем, да адаптираме електрониката, може би и настройките. Ще има доста работа за вършене зад кулисите, но е хубаво, че имаме големи нови неща, с които да разберем дали сме хванали правилната посока, или не. Дали ще имаме по-добра максимална скорост, или не, ще видим“, обясни Мир.

В Австрия Мир, Марини и Накагами ще използват три различни конфигурации на мотора, за да придобият по-ясна представа коя е правилната посока за развитие. По-рано през годината имаше едно неразбирателство между пилотите коя е по-правилната посока, но Мир се надява след Австрия да има по-категоричен отговор.

„Това не е двигател, който не съм пробвал преди, конфигурацията е различна и не съм я пробвал. Двигателят не е нов, конфигурацията е. Има логика след всички затруднения, през които минахме, особено в началото на сезона.„Осъзнахме, че посоката в това отношение не беше правилната и се върнахме малко назад в посоката и тръгнахме в тази, която търсехме. Искахме да направим тези две стъпки. Не очакваме голямо подобрени, просто да разберем дали това е посоката, в която трябва да продължим“, заяви световният шампион за 2020 година.

В Австрия Хонда ще разполага и с пети пилот в лицето на Щефан Брадъл, който отново ще кара с „уайлд кард“, за да помогне с развитието на RC213V.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти