В Априлия бяха ударени от реалността: Правим нещо грешно

Отборът на Априлия започна сезон 2024 в MotoGP в много добра форма и още във втория кръг за сезона стигна до първия си успех, който дойде благодарение на Маверик Винялес в Португалия.

Топ Гън спечели спринта на „Портимао“, а три седмици по-късно направи един изключителен уикенд в Съединените щати, в който триумфира в квалификацията, спринта и основното състезание. След това силно начало на годината мнозина очакваха Априлия да бъде сериозен опонент на Дукати в хода на сезона.

Постепенно обаче марката от Ноале започна да изостава, най-вече в състезателно темпо. В една обиколка темпото на Винялес, Алейш Еспаргаро и пилотите на Тракхаус Априлия Мигел Оливейра и Раул Фернандес е конкуренто на лидерите, но в надпреварите те изостават. След победата на Винялес в Остин най-доброто класиране на пилот на Априлия в неделен старт е четвъртото място на Еспаргаро от Каталуния, където той стартира първи и спечели спринта.

Най-силният сблъсък с реалността за Априлия дойде във Великобритания преди малко повече от седмица. Очакванията на италианската марка за уикенда на „Силвърстоун“ бяха много високи след победата на Еспаргаро там преди година. Реалността обаче се оказа съвсем различна и испанецът завърши едва шести в неделя, въпреки че потегли първи. Винялес пък остана едва 13-ти, докато съотборниците в Тракхаус се удариха още в първата обиколка и отпаднаха.

„Ако погледнем „Силвърстоун“ ще видим, че ние бяхме с 40 секунди по-бързи спрямо миналата година, което е цяла вечност, но завършихме на 10 секунди зад първото място. Вярно е, че бяхме на 2.5 секунди зад (Франческо) Баная, но това е писта, на която Априлия винаги се представя силно. Ние показахме това само като общо представяне.„Правим нещо грешно. Или по-скоро, Дукати прави нещо особено добре, особено откакто се върнахме на европейските писти. Знам, че те тестваха в Барселона, където пистата е с ниско сцепление, за да направят стъпка напред. Справиха се добре.„Откакто се върнахме в Европа почти винаги има Априлия на първата редица. В спринта успяваме да се защитим добре, но в дългите състезание, след средата, ние не сме достатъчно силни. Губим скорост най-вече заради износването на гумите. Определено трябва да се фокусираме върху това. Може би трябва да си планираме целия уикенд така и дори да рискуваме минаване през Q1.„Може би се нуждаем от повече информация в петък. Обикновено сме бързи още от самото начало, но зацикляме на износването на гумите. Мисля, че става дума за настройки – механични и електронни. И начинът, по който ние редим уикенда си. Може би ще е по-добре да износваме повече гуми, за да потърсим някакво решение“, обясни шефът на Априлия Масимо Ривола относно проблемите на марката в последните месеци.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти