Във Формула 1 дискутирали идеята за "уайлд кард" участия на млади пилоти
По време на провелата се по-рано тази седмица среща на Комисията за Формула 1 е била дискутирана възможността отборите да имат правото да използват допълнителни коли в определени състезания, за да дадат шанс на млади пилоти да натрупат опит.
Тази идея за „уайлд кард“ участия обаче не е срещнала нужната подкрепа, най-вече поради два основни фактора. Първият от тях е финансовият, тъй като използването на допълнителен автомобил ще увеличи значително разходите в ерата на тавана на бюджетите. Отделно от логистична гледна точка на екипите ще е много сложно да имат трета кола, заради нуждата от повече части и повече персонал, който да се грижи за третия автомобил.
Няма да има промяна в точковата система във Формула 1
В миналото отборите разполагаха с резервна кола всеки уикенд, която седеше в гаража и често дори не се използваше изобщо. От началото на 2008 година обаче тимовете могат да имат само по две напълно сглобени шасита във всеки един момент от уикенда.
Единственият начин във Формула 1 да има „уайлд кард“ система би бил младите състезатели да сменят някой от титулярите на отбора не само за петъчни тренировки, каквото изискване има сега, а за целите уикенди. Това обаче няма как да се случи, тъй като самите отбори са сметнали, че подобен ход би бил твърде прекален.
В други шампионати като MotoGP например се използва успешна „уайлд кард“ система, но там ситуацията е по-различна. Първо тези мотори така или иначе са налични, тъй като те се използват от тестовите отбори на всяка марка. Отделно тестовите пилоти, които най-често карат с „уайлд кард“, не участват с цел записване на добри резултати, а по-скоро за събирането на данни за развоя на съответната машина и те работят с екипа си от тестовия отбор, което не увеличава драстично разходите за всеки тима. А и в MotoGP няма таван на бюджетите, което допълнително улеснява марките.