От Макларън критикуваха унищожително Верстапен
В тима на Макларън днес едва ли има някой, който да се радва на представянето на Макс Верстапен, който в три случая промени посоката си при спиране в битката с Ландо Норис и накрая предизвика удара между двамата в 64-ата обиколка в Австрия. Ландо отпадна, а Макс завърши пети, след като беше наказан с 10 секунди за това, че предизвика инцидента.
Тим шефът на Макларън Андреа Стела потърси причините за безотговорното пилотиране на Макс и посочи защо се е стигнало дотук.
Ръсел спечели в Австрия, издънка за Верстапен, който провали състезанието на Норис
„Според мен, цял свят разбра кой носи отговорността за този инцидент, освен една група хора – обясни Стела, като имаше предвид Ред Бул, Макс и феновете на шампиона. – Но проблемът е в това, че ако тези неща не се решават както трябва, то те се завръщат. В миналото тези проблеми се завръщат, защото в битките с Люис Хамилтън (през 2021) тези прояви трябваше да бъдат наказани по-строго. Така се научаваш да се състезаваш по определен начин, който ти смяташ за честен.”
Норис: Макс провали състезанието си, както и моето
Стела имаше предвид многобройните инциденти между Макс и Хамилтън през 2021 година, като двамата се удариха на „Имола”, „Силвърстоун”, „Монца” и в Джеда. Същата година в Бразилия двамата бяха много близо до удара, след като Верстапен избута Хамилтън от пистата на завой №4, стюардите си затвориха очите, но Хамилтън пак успя да мине пред Макс.
Верстапен: Не съм мърдал при спиране
„Ние уважаваме много Ред Бул и Макс и те няма нужда да правят това. Няма нужда да го правят. Това е начин на компрометираш репутацията си. Защо трябва да го правиш”, риторично запита Стела.
Ръсел: Знаех, че Макс и Ландо може да се ударят
Италианецът добави, че „стюардите са определили кой е виновен за инцидента между Макс и Ландо и става въпрос за състезание в рамките на правилата, а не кой както смята, че е правилно.”
„Правилата трябва да се прилагат по ефективен начин, защото когато една кола отпадне от състезанието в резултат на такъв инцидент, наказанието трябва да отговаря на изхода на ситуацията – допълни Стела. – Преди инцидента, Макс на два пъти промени посоката си в зоната за спиране. Ясно е, че трябва да се прилагат правилата така, че да се наслаждаваме на състезанията.”