Ямаха обяви Прамак като втория си заводски отбор в MotoGP
Японският производител Ямаха официално обяви, че от началото на сезон 2025 в MotoGP ще има втори заводски отбор, след като подписа многогодишен договор за партньорство с Прамак.
Отборът на Прамак ще продължи да бъде с независим собственик в лицето на Паоло Кампиноти и ще запази базата си в Ръгби (Великобритания). Той обаче ще получи изцяло заводски подготвени машини от Ямаха, идентични с тези на заводските пилоти, инженери на Ямаха и пилоти, чиито договори ще бъдат директно с Ямаха. Пилотският състав на новия тим на Прамак Ямаха ще бъде обявен своевременно.
„Предстоят натоварени времена за Ямаха, на пистата и извън нея. В Ямаха не крием, че влагаме всички ресурси в развитието на мотора. Сега ние навлизаме в следващата фаза, към която работим от много време, а именно втория отбор.„Новото партньорство с Прамак ще бъде по-различно от партньорствата, които имахме преди. Вместо сателитен екип с това ново споразумени Ямаха се доверява напълно на Прамак и ще предоставя идентични мотори на отбора, каквито ще има и в заводския екип. Целта е по този начин да се ускори развитието на мотора, което остава ключов приоритет за Ямаха в нашата борба да се върне на пътя на победата. Също така ще имаме и четирима конкурентни пилоти в MotoGP с два отбора от световна класа.„Освен програмата ни в MotoGP, нашата колаборация включва и бъдещ проект в Moto2, който да даде платформа за развитие на млади пилоти. Твърде ранно е да изпадаме в повече детайли за тази програма точно сега, тъй като тя ще бъде развита в следващите месеци.„Искам лично да благодаря на Паоло Кампиноти и Джино Борсой (ръководителят на Прамак), за тяхната вяра в Ямаха. Ние имаме най-голямо уважение към техния отбор и ги уверяваме, че ще сме напълно отдадени на това ново партньорство, за да бъде то успешно в следващите години“, заяви директорът на отбора на Ямаха Лин Джарвис по повод това ново партньорство.
Новината, че от следващата година Прамак ще работи с Ямаха означава, че на стартовата решетка ще има с два мотора на Дукати по-малко. Все още не е ясно дали заводските мотори на Прамак ще отидат при VR46 или Грезини, но е по-вероятно те да бъдат поверени на отбора на Валентино Роси, а в Грезини да продължат да разчитат на едногодишни машини.