Поглежда ли Кале Рованпера към Льо Ман?
През изминалия уикенд двукратният световен рали шампион Кале Рованпера записа дебюта си в пистови състезания – на „Зандвоорт”, където стартира в Порше Карера Къп Бенелюкс. Финландецът кара силно и малко не му достигна да се качи на подиума и в двете надпревари.
Но явно Кале има много по-сериозни амбиции в пистовите състезания, тъй като стана ясно, че обмисля тест с прототипа на Тойота за клас Хиперкар в Льо Ман – GR010 Hybrid. Което пък може да доведе до следващата стъпка – участие в 24-часовата надпревара, която се оказа много изкушаваща за някои от рали легендите: Колин Макрей, Себастиен Льоб и Себастиен Ожие са отличен пример за това.
Рованпера близо до подиума в пистовия си дебют
„Разбира се, че сме говорили за Льо Ман, но за това лято плановете ми са да прекарам известно време на симулатора на Тойота в Германия и да видим първо там какво ще се случи”, обясни Рованпера.
Без Рованпера и в рали "Полша", трима бивши победители застават на старта
Кале е започнал с картинг кариерата си, също като пистовите и голяма част от рали пилотите, а сега разкри пред Dirtfish, че на „Зандвоорт” е трябвало да мисли за неща, които са нови за него.
Без Рованпера и в рали "Полша", трима бивши победители застават на старта
„Чудех се дали ще съм достатъчно агресивен в битките гума до гума или когато трябва да се защитавам, за елементите от пистовите състезания – допълни финландецът. – Знаех кога мога да атакувам, това беше важно и освен това в края на състезанията вече натисках сериозно и направих много изпреварвания.”
Ожие: Пирели няма вина за спуканите гуми в Сардиния
Ожие също прави тестове с Тойота за Льо Ман, дори участва с прототип от LMP2, но това му приключение завърши по-бързо от очакваното, а още в началото Себ е признал пред вътрешния си кръг, че всъщност е останал разочарован от динамиката и съотношението мощност/тегло на прототипа на японската марка.