В Мерцедес се борят с фундаментални проблеми в бързите завои
Отборът на Мерцедес започна сезон 2024 във Формула 1 с надеждите тази година да е по-близо до челото. През зимата тимът от Бракли направи тотален редизайн на своя автомобил след разочароващите последни две години.
След първите два кръга за сезона обаче Мерцедес заема едва четвъртото място в класирането при конструкторите, зад отборите на Ред Бул, Ферари и Макларън. В тези два състезателни уикенда в Бахрейн и Саудитска Арабия най-слабото място на W15 определено беше скоростта в бързите завои.
Ръсел: Мерцедес губи скорост в хода на уикенда
На „Сахир“ това не беше голям проблем, тъй като трасето в Бахрейн няма много такива завои. В Джеда обаче завоите са предимно бързи, което допълнително затрудни Джордж Ръсел и Люис Хамилтън в квалификацията и състезанието. В петък те са класираха седми и осми, а в състезанието снощи Ръсел успя да се пребори за шестото място, докато Хамилтън финишира девети.
След края на уикенда край бреговете на Червено море шефът на Мерцедес Тото Волф призна, че големият проблем на W15 е скоростта в бързите завои. Австриецът обаче разкри, че в Бракли не могат да разберат каква точно е причината за това изоставане, тъй като данните от симулациите и тези от реалността не си съответстват.
Хамилтън иска големи промени от Мерцедес
„Има нещо, което не разбираме. Бързи сме почит навсякъде. Знаем, че имаме по-малко задно крило, компенсираме това, което губим в завоите. Но изоставаме много в бързите завои.„Проблемът е голям, нямаме какво повече да направим с настройките. Симулациите ни дават насоки и ние залагаме на този диапазон от настройки, така избираме и задното крило. Правилните настройки ти дават няколко десети, но разликата не е толкова голяма.„По-скоро говорим за нещо фундаментално, тъй като ние вярваме, че скоростта трябва да я има. Измерваме нивата на притискане, но не намираме времето за обиколка“, обясни Волф.