В Хаас вярват, че са решили един от големите си проблеми от сезон 2023
Новият ръководител на отбора на Хаас Аяо Комацу заяви след края на единствения предсезонен тест във Формула 1 за 2024 година, че американският тим е успял да реши един от най-големите си проблеми от сезон 2023.
През миналата кампания Нико Хюлкенберг и Кевин Магнусен управляваха кола, която беше много непредвидима и непостоянна. Нейната скорост изключително много зависеше от типа гуми, които се използваха, от вятъра и температурите на въздуха и асфалта. По думите на Комацу този проблем е бил отстранен с VF-24.
„Миналата година колата беше много непостоянна, наистина неприятна. В зависимост от условията – гумите, вятър и температурата – колата наистина беше много непредвидима. Тазгодишната кола е по-предвидима, постоянна е. Да, определено ни липсва притискане, особено в бързите завои, липсва ни и балансът е среднобързите и бавните, но не мисля, че имаме тези неприятни характеристики“, каза Комацу.
Японецът смята, че сега Хаас има добра база, с която да стартира сезона, която постепенно да бъде подобрена с нови компоненти. Той също така каза, че основният фокус на Хаас тази година ще бъдат настройките за състезанията, а не за квалификациите. През миналата година Магнусен и Хюлкенберг имаха няколко много силни квалификации, но в състезанията винагу губеха позиции, най-вече заради голямата деградация на гумите, с която трябваше да се борят.
„Трябва да прецениш кой е по-големият проблем, който трябва да решиш. Няма смисъл да стартираш седми и да пропадаш в класирането в неделя. Бих предпочел да сме 14-ти в квалификацията, но да можем да се борим за топ 10. Това е целта ни. Няма да се появим следващата седмица и да започнем да оптимизираме колата за квалификацията.„Всички знаем какъв беше проблемът ни и колко обезсърчаващ беше той. Вижте Абу Даби, последното състезание за сезона, в което реално бяхме с началната версия на колата. В квалификацията бяхме осми, което беше фантастично, но в събота вечерта всички ние знаехме, че не можем да направим нищо в неделя.„Изживяхме всичко това миналата година, така че няма да е трудно да убедим който и да е какъв беше проблемът ни. В същото време ние искаме да разберем колко бърза е колата ни в една обиколка. Но съобщението трябва да е ясно. Ако имаше нещо, което искахме да научим в този тест то беше работата с гумите в дългите серии. Така че ние преследвахме тези цели, всичко друго е само шум“, обясни Комацу.
Хаас с най-много километри по време на теста в Бахрейн, Уилямс с най-малко
В търсене на отговор за проблемите си Хаас завърши тестът в Бахрейн с най-много обиколки от всички тимове. Хюлкенберг и Магнусен завъртяха общо 441 тура в рамките на трите подготвителни дни на „Сахир“ тази седмица.