Лоран Мекис отговори на критиките на Зак Браун за близостта с Ред Бул
Ръководителят на отбора на Рейсинг Булс Лоран Мекис отговори на критиките, които главният изпълнителен директор на Макларън Зак Браун многократно отправи по адрес на близостта на тима от Фаенца с големия брат Ред Бул.
Още в средата на миналата година бе обявено, че за сезон 2024 двата екипа, които са собственост на Ред Бул, ще работят възможно най-близко. Тази близост не се хареса на част от конкурентите на двата отбора, а най-големият ѝ критик се оказа Браун. Американецът неколкократно говори пред медиите в хода на зимната пауза как тази близост вреди на Формула 1.
Браун се притеснява за връзката между Алфа Таури и Ред Бул
Сега от лагера на Ред Бул най-накрая отговориха на критиките на Браун. По думите на Мекис неговият екип и този на „биковете“ се придържат изцяло в рамките на правилата при споделянето на частите, които Рейсинг Булс ще купува от Ред Бул.
Браун с нова атака срещу Ред Бул и Алфа Таури
„Има няколко аспекта на нещата, които Зак казва, определено име правила и препоръки към тях. Но не трябва да забравяме защо имаме тези правила, които ни позволяват да споделяме части. Има две основни причини за това.„Първата е, че това е спорт и ние искаме да имаме максимално голяма конкуренция, по-малки разлики между лидерите и всички останали. Това се постига чрез споделянето на компоненти между отборите от челото и тези от втората половина на класирането.„Миналата година отборите, които завършиха на последните четири позиции (Уилямс, Алфа Таури, Алфа Ромео и Хаас) сумарно събраха по-малко точки от екипа, които завърши на шестото място (Алпин). Така че, ако погледнем шампионата ще видим, че все още има голяма разлика, която не позволява на част от колите да стигнат до точки.„Втората причина да имаме тези правила е да има по-устойчив бизнес модел за тези, които имат желание. Да, от комерсиална гледна точка Формула 1 е на много добро място, но реалността е, че много акционери продължава да наливат пари в техните отбори. Преди да махнем този по-устойчив бизнес модел ние трябва да погледнем в дългосрочен план кое ще е по-добре за спорта в следващите няколко години“, каза Мекис пред медиите в хода на предсезонния тест в Бахрейн.
Въпреки 4-то място вчера, Рикардо не очаква Рейсинг Булс да бъде в челото на класирането
Рейсинг Булс и Ред Бул не са единствените два екипа, които споделят компоненти помежду си. Още от своя дебют във Формула 1 през 2016 година Хаас купува възможно най-много части от Ферари, Астън Мартин използва задното окачване на Мерцедес и други подобни.